«آقا» از ما راضی است!

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس/ عکس: علی اکبر بهشتی

کمتر از ۱۱۷ روز از سال جهاد اقتصادی، باقی مانده.

باور کنید در یک کار عجیب، شاید هم یک ابتکار غریب، بنا داشتم یادداشت روز امروز «وطن امروز» را به همین جمله ۱۰ کلمه ای اختصاص دهم و دیگر هیچ ننویسم، که این وجیزه کوتاه و پر آه، به اندازه کافی، همه چیز را با خود به همراه دارد. باید راه به سینه ماه داشت، تا از دل «آقا» خبر گرفت که آیا در این ۲۴۸ روز گذشته از سال جهاد اقتصادی، از حضرات مسئولین، رضایت دارند یا نه، و اگر در منظر دوست و مرئای دشمن، یعنی جلوی دید عموم، اعلام رضایتی می کنند، این رضایت، از اعماق قلب نائب امام زمان است، یا ناشی از حمایت های بدیهی، طبیعی و همیشگی ولی فقیه از دولتمردان و سکانداران؟! اینقدرش را می فهمم که اگر بازرگان و بنی صدر هم در صندلی قدرت نشسته باشند، خمینی تا آنجا که ممکن است، باید به دولت، توجه مضاعف کند تا امور مملکت پیش برود، و اینقدرش را می دانم که خامنه ای تا آنجا که جا داشت، حمایت کرد از دول سازندگی و اصلاحات.

بگذار خاطره ای پر مخاطره تعریف کنم برایت. در همه عمرم، یک بار بیشتر جناب خاتمی را از نزدیک زیارت نکردم؛ آنهم راهپیمایی ۲۲ بهمن یکی از سال های عصر دوم خرداد بود، که آسمان میدان آزادی، برفی بود.

القصه! دست پدربزرگ و مادربزرگ پیرم را گرفته بودم و ۳ تایی داشتیم از میدان صادقیه به پایین حرکت می کردیم، که ناگهان سر و کله کت شلواری ها پیدا شد؛ یعنی که رئیس جمهور وقت آمده بود چند قدمی کنار ملت، شرکت کند در راهپیمایی. جوانی ۱۶ ساله بودم آن زمان و همین که رئیس جمهور را دیدم، چندتایی از آن شعارها که شاید بهتر بود در جشن یوم الله ۲۲ بهمن، سر نمی دادم، دادم! به هر حال برای ما، از همان اول هم خاتمی، سران فتنه بود و اهل نفاق. ما عذر بزرگان را نداشتیم که چون ما بخواهند بی پروا باشند، حتی اگر مثل ما می پنداشتند. ما جوانان اهل حق بودیم و آرمان گرا. سمتی نداشتیم که مصلحتی را درک کنیم. سنی نداشتیم که امور را سبک سنگین کنیم. خانه ای نداشتیم که غم سیلاب داشته باشیم، و بومی نداشتیم که بیم باد و باران و برف. خوب یادم هست که در همان لحظات، پیرمردی، صف محافظان را کنار زد و صورت در صورت رئیس جمهور، عکسی از جیبش بیرون درآورد و نشان خاتمی داد که؛ این عکس پسر شهیدم است. به حرمت خون شهدا، جوری کار کن که وقتی رهبر از دولت، ابراز رضایت می کند، این رضایت، حقیقتا از صمیم قلب «آقا» باشد. پیرمرد این را که گفت، خاتمی، پیشانی این پدر شهید را بوسید و به یک «ان شاء الله» بسنده کرد. مادربزرگم گفت: نمی دانم چرا، اما اصلا به دلم نمی نشیند این مرد. خاتمی را می گفت. نامرد بعد از این! گفت: «مردی نبود فتاده را پای زدن، گر دست فتاده را بگیری، مردی». سال ۸۸ پای زد این نامرد، بر رای فتاده ها و نمک پاشید بر خون شهدا. رحم و مدارا و مروت و حکمت و مصلحت اگر نداشت عدالت این نظام، خاتمی باید به دست و پای دستگاه قضا می افتاد، نه اینکه شرط بگذارد برای شرکت در انتخابات.

این همه را نوشتم تا بگویم؛ آری! دولتی ها می توانند بر فرق ما چماق بلند کنند که «آقا» در فلان دیدار، از ما ابراز رضایت کردند. مجلسی ها نیز یارای شان هست که بگردند و چیزی از تعریف در بهمان دیدار پیدا کنند. اینها که آش رای خودمان اند، حتی خاتمی هم می تواند ادعا کند که دوره ریاست شان بر قوه مجریه، از حمایت رهبر برخوردار بوده. ادعایی که هاشمی هم به طریق اولی می تواند تکرار کند و به جز خامنه ای، البته از خمینی هم مایه بگذارد؛ کاری که البته فقط در عالم بیداری، انجامش نمی دهد و گاه، پناه به عالم خواب می برد!

هیچ کس بر سر وجدان خویش نمی تواند کلاه بگذارد. طلیعه سال، امرمان کرد ولی امر به جهاد اقتصادی، اما چه کردیم ما؟! چه کرد دولت؟! چه کرد مجلس؟! چه کرد شهرداری؟! چه کرد صدا و سیما، به جز منتی که رسانه ملی بر سر ملت و ولایت گذاشت و با افتتاح شبکه بازار، شق القمر کرد؟!

نه عزیز! بنایی بر سیاهنمایی ندارم؛ سئوال پرسیدم، لیکن سئوال نپرسیدم که «آمار» نشانم بدهی، سئوال پرسیدم که «کار» نشانم بدهی. سئوال پرسیدم که دمی در خلوت خود -البته اگر هوادارانت بگذارند!- مداقه کنی که آیا «آقا» از توی کرسی نشین، در مسئله جهاد اقتصادی رضایت دارد یا خیر؟!

قدر مسلم، سر ملت، بلند است؛ ملت، از ورای سختی هدفمندی، نه نق زد و نه نقد کرد و نه ناله.

حتم دارم که «آقا» آنقدر کریم اند که آخر سال، اشاره غالب شان به نقاط مثبت کارنامه حضرات است، لیکن تا پایان سال ۹۰ جز موسم زمستان و چند روزی از فصل خزان، باقی نمانده. آنان که ادعا می کنند، ولی امر را عاشقانه دوست دارند، و آنان که اعتقاد دارند، عدم رضایت قلبی رهبر از دست اندرکاران، گناهی بزرگ است، در باب جهاد اقتصادی، کمتر از ۱۱۷ روز وقت دارند که امشب، راس ساعت ۲۴ می شود کمتر از ۱۱۶ روز. 

مع الاسف این نوشته را به جز دوست، دشمن هم خواهد خواند. اصلا کاش قناعت می کردم به همان جمله بالا. کاش سردبیر، همه این نوشته را سانسور کند و شما را تنها بگذارد با این جمله که؛ «کمتر از ۱۱۷ روز تا پایان سال جهاد اقتصادی، باقی مانده»… اما حسین، در آستانه کربلاست. گاه هست که حسین از ما به جای شمشیر زدن، کار می خواهد. اگر شهید کنیم حرف رهبر عاشورایی مان را، بهتر است به جای حسین، بر خودمان بگرییم. باورم هست؛ هر قطره ای که از چشم می چکد، نامش اشک نیست. اشک، کار عاشق است. عاشق، جان می دهد برای امر مولا. جهاد اقتصادی، از جنس «هل من معین» بود.

آهای حضرات! کمتر از ۱۱۷ روز از سال جهاد اقتصادی، باقی مانده. می فهمید؛ کمتر از ۱۱۷ روز! گوش این ملت و رهبرشان، جز صدای تیک تیک ساعت، چیز دیگری نمی شنود.

***

این یادداشت، این بی بصیرتی، این گستاخی، این بی ادبی، این هر چه که تو نامش می نهی، با همه تلخی اش، می ارزد، اگر، و فقط اگر، دل یک مسئول را لرزانده باشد. به این معنی، زیاد آبروی خودم را قربانی کرده ام؛ خیلی زیاد! 

روزنامه وطن امروز/ ۲ آذر ۱۳۹۰

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    جانم سید علی

  3. چشم انتظار می‌گوید:

    قربان آبروی تو و شور و حال تو.
    نمی دونم چرا بعضی ها درست عکس حرف آقا عمل کردند و به جای جهاد اقتصادی، صلح سیاسی را در دستور کار قرار دادند؟!

  4. سیداحمد می‌گوید:

    “مادربزرگم گفت: نمی دانم چرا، اما اصلا به دلم نمی نشیند این مرد. خاتمی را می گفت. نامرد بعد از این!”

    “رحم و مدارا و مروت و حکمت و مصلحت اگر نداشت عدالت این نظام، خاتمی باید به دست و پای دستگاه قضا می افتاد، نه اینکه شرط بگذارد برای شرکت در انتخابات.”

    لعن الله علی القوم الظالمین!

  5. میلاد پسندیده می‌گوید:

    پاراگراف۴- خط ۱۳: “کار”- “ی” اضافه است!

  6. میلاد پسندیده می‌گوید:

    این هایی که گفتید درست اما حرف های دیگری هم هست.
    حسین قدیانی: خب بگو!

  7. م.طاهری می‌گوید:

    یاد متنی افتادم که در فصل بهار برای سال جهاد اقتصادی نوشتید و اشاره کردید که چشم بر هم بزنیم پایان سال است

  8. پری می‌گوید:

    وحدت خیلی خوبه. اما گوش بعضی ها باید یه کم پیچونده بشه. مودب که شدن اونوقت تو جمع راهشون بدیم. چون همینایی هم که الان آدم خوبن آخر عاقبتشون معلوم نیست که!

  9. سیداحمد می‌گوید:

    بعد از ۲ متن طنز و جنجالی و جذاب، حالا ۲ متن پر درد و تامل برانگیز!

    ممنون داداش حسین…

  10. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    امیدوارم مسئولین به جای اینکه خیمه شب بازی سیاسی راه بیاندازند، به جای اینکه برای تصویب حقوق ناحقشان گلو پاره کنند، کمی به این ۱۱۷ روز فکر کنند.
    به چشم به هم زدنی می گذرد.
    جدا مردم با همه انتقاد هائی که داشتند، با همه مشکلاتی که داشتند، سال جهاد اقتصادی را خیلی بهتر از مسئولین پیش بردند!
    خدا قوت آقای قدیانی.

  11. ابوالفضل می‌گوید:

    آهای اخوی کو گوش شنوا ؟!!!!!
    آخر کسی که به فکر پر کردن جیبش بعد از سمتش است دیگر امر مولا می فهمد یعنی چه؟!
    یا خدا یا خرما! مصداق همین مسئولین است…. برای خدا کار میکنی دیگر چه کار به خرما داری اگر روزیت باشد خوب او کریم است دیگر!

  12. به این میگن رونق بازار داخلی:
    ________________________
    چی خریدی؟! ایرانیه؟
    پــ نــ پــ افغانیه !

  13. ف. طباطبائی می‌گوید:

    فعلا هیچ مسئولی نمیتونه ادعا کنه آقا ازش رضایت کامل داره.
    رضایت آقا وقتی حاصل میشه که مردم از مسئولین راضی باشن.
    مسئولین ما فعلا به جای هر گونه جهاد، ترجیح میدن تو سر و کله هم بزنن.
    البته باز خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه، با اینکه کم حاشیه نداره، اما کار هم میکنه.
    مجلسی ها ول معطلن!

    ممنون آقای قدیانی.
    حسین قدیانی: از «البته» تا «معطلن» را به این معنی اصلا قبول ندارم!

  14. ف. طباطبائی می‌گوید:

    چرا قبول ندارید؟

    من کارهای احمدی نژادو عینا دیدم ولی از هر دو نماینده مجلس شهرم، چیزی ندیدم جز این امضای قانون حقوق!
    احمدی نژاد عیب هائی داشته و داره که حتی قبلی ها ندارن، ولی خوبی هاش برتری داره به بقیه.

  15. چشم انتظار می‌گوید:

    به خدا قسم همین الان با دیدن عکس شهید قدیانی و صلوات به روحش، تفألی به کتاب مقدس نه ده زدم. صفحه ی ۳۷۸ آمد!
    قسمت آخرش را باز نویسی می کنم.
    دیشب در خواب دیدم بابا اکبر سربند بسته بود به پیشانی و داشت نوحه تو را می خواند:(گفت با مشرکین، ساقی لب تشنگان،می کنم یاری سرور آزادگان) و از خواب که بلند شدم دیدم موذن دارد اذان می گوید به اذن تو.

  16. عطشان می‌گوید:

    سلام
    کاش این متنتون همون قدر که دل مارو سوزوند و به درد آورد. یه مسئولی هم بخونه شاید شاید …. ای بابا فکر نمی کنم.
    آخه چرا حالمونو می گیرید همیشه از یه زاویه ای نگاه می کنید که اعصاب آدم بهم می ریزه نه از شما و متنتون از این اقایان به اصطلاح خدمتگذار که چه خدمتی می کنند به مردم. نمی دونم شاید بگید بی بصیرتم یا خیلی بدبینم ولی دیگه این آقایون سیاستمدار برای من یکی هیچ جایگاهی ندارن فقط دلمون به نفس آقامون گرمه.
    کاش میشد این خاتمی و نسلش از روی زمین برداشته بشه تا اینقدر خاطرات تلخش یادآوری نشه.

  17. از ساعت ۲۴ امشب

    …::: ۱۰۰۲۲۴۰۰ ثانیه تا پایان سال جهاد اقتصادی :::…

  18. مسعودساس می‌گوید:

    کو گوش شنوا؟؟!!!

  19. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی”

    ساعت ۲۳:۳۵
    تعداد افراد آنلاین: ۲۳ نفر

    ماشالله…
    داداش حسین بی همتا فــــــــــــــدائی داری…

  20. سیداحمد می‌گوید:

    ۱۳ روز مانده تا عاشورا
    لبیک یا حسینِ زهرا…

    بوی مُحَرَمِش میاد…

  21. سلاله 9 دی می‌گوید:

    از قضا مهمترین و اساسی ترین فرق رهبر انقلاب با مسئولین دیگر در این است که مثلا اگر برای فلان نماینده بهارستان، مجلس اهمیت مضاعف دارد، و اگر برای فلان دولتمرد، دولت مهم است، لیکن برای «آقا» اصل «جمهوری اسلامی» و دفاع از نظام، «موضوعیت ویژه» دارد. همان که امام گفت: «حفظ نظام اوجب واجبات است»

    رای می آید و می رود، اما آنچه باقی می ماند ۲۲ بهمن و ۹ دی است، بیعت است. ما یک وقت می آییم و روزی از روزهای اسفند همین امسال برای قوه مقننه، نماینده تعیین می کنیم؛ این کجا و آن کجا که ۹ دی گفتیم: «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»؟!

    ما آخر سال جهاد اقتصادی، آن مسئولی را از همه بیشتر سرباز «آقا» می دانیم که از همه کمتر دعوا کرده باشد، از همه بیشتر کار!

    قطعه مقدس ۲۶/ ۷تیر ۹۰

  22. سیداحمد می‌گوید:

    نثار اواح مطهر شهدا، خصوصا شهدای قطعه مقدس۲۶

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم…

  23. سلاله 9 دی می‌گوید:

    بسم رب الفاطمه(س)

    ۸۵* پیامبر صلی الله علیه و آله:

    بعد از رفتنم وحشتناک ترین چیزی که بر شما می ترسم، منافق زبان باز است.

    (بحار الانوار، جلد ۲، ص۱۱۰)

    “…و نمک پاشید بر خون شهدا.”

    نام خاتمی آمد؛ خدا لعنت کند جمیع منافقین از صدر اسلام تا روز قیامت را، علی الخصوص منافق منظور را…

  24. ———- بسم الله روضه خون
    ———— اومــد مــاه جـنـــــون
    ————— باز جمعیـــم دور هم
    —————— چند خط روضه بخون

    ————————- بسـم الله سینــه زن
    —————————- بـاز هـم سینــه بــزن
    ——————————– بـا شــــعـــر غــربـــت
    ———————————- اربـــاب بـــی کـــفــن

  25. به جای امیر می‌گوید:

    خل و چل (گفت و شنود)

    گفت: گروه های اپوزیسیون از این که یک زن جوان مصری برای اعلام مخالفت با حاکمیت اسلام در مصر، تصاویر لخت خود را در اینترنت به نمایش گذاشته است ابراز خوشحالی کرده اند!
    گفتم: کجای این کار باعث ذوق زدگی گروه های اپوزیسیون شده است؟
    گفت: می گویند اقدام این زن مصری، دهن کجی به همه مسلمانان در ایران و مصر و بقیه کشورهای اسلامی است!
    گفتم: عجب خل و چل هایی هستند؟!
    گفت: اتفاقا یکی از سایت های ضد انقلاب هم خطاب به آنها نوشته است این حرکت باعث می شود مسلمانان مصر در تصمیم خود برای تشکیل حکومت اسلامی پافشاری بیشتری کنند.
    گفتم: حالا فکرش را بکن که دشمن احمق چه گوهر گرانبهایی است؟!
    گفت: چه عرض کنم؟!
    گفتم: به یارو گفتند؛ گیر عجب آدم زبون نفهم احمقی افتاده ایم؟ و یارو با عصبانیت گفت؛ خودت گیر عجب آدم زبون نفهم احمقی افتاده ای!!

  26. محیا می‌گوید:

    سلام به همه
    بمیرم برای آقا که انقدر تنهاست یکی یه چیزی برام تعریف کرد که بد دلمو سوزوند می گفت مادر شهیدی گفته خولب پسرمو دیدم بهم گفت به سید علی بگید انقدر از خدا مردنشو نخواد انشاالله ظهور نزدیکه…
    یا مهدی

  27. چوک دیریا می‌گوید:

    دم آقا گرم به معنی واقعی کلمه مثل خورشید بندرعباس در تیرماه که بازم آبروشون رو نمی بره و گذشت داره
    نمی دونم چرا همیشه تو همه ی دولت ها باید دل آقا رو خون کنند؟ یکی کم و دیگری زیاد مهم اینه که دل ولی خون میشه
    از همون سال ۶۸ اوج گرفته و به گمانم همینطوری ادامه داره این قصه دراز که تبدیل شده به رمان هزار جلدی به نام درد دل های ولی با چاه یا با …
    داداش بعیده که کسی که تا الان خواب بوده و تو فکر تصویب حقوق تا ابد برای خود و جریان انحرافی و قهر و گیر دادن به سایرین و رسیدگی نکردن به پرونده آقا زاده ها و خود آقایون و دست اندارکاران فتنه و…… همونهایی که تو سال جهاد اقتصادی سه هزار میلیارد از بیت المال مسلمین کنده میشه تو حوزه کاریشون و دنبالن یکی رو محکوک کنن اینا بیدار میشن؟
    خدا کنه بیدار بشن

    فقط سوالی که برای من پیشامد کرده اینه که ما چطوری می تونیم تو جهاد اقتصادی موثر باشیم هر چند کم و به اندازه خودمان؟

  28. سیداحمد می‌گوید:

    چوک دیریا؛

    راه های زیادی هست برای تحقق جهاد اقتصادی!

    صرفه جوئی در امور معمول زندگی، خیلی ارزشمند است.
    یکی از توصیه های موکد حضرت آقا خرید کالای ایرانی است. ایشان همیشه تاکید دارند تا آخرین حد امکان از کالای ایرانی استفاده کنید.

    باز هم عرض می کنم صرفه جوئی… صرفه جوئی…
    متاسفانه بلائی که زیاد دامنگیر خانواده های ایرانی شده، مصرف گرائیست!
    باید روی خود و خانواده هایمان کار کنیم، نه فقط امسال. بلکه همیشه!

  29. سیداحمد می‌گوید:

    ساعاتی پیش، حضور حضرت آقا در منزل شهید تهرانی مقدم…

    http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=18051#145324

  30. چوک دیریا می‌گوید:

    بسمه تعالی
    به:حاج حسین قدیانی صاحب قطعه ۲۶ تاریخ:۱۳۹۰/۹/۲
    از:چوک دیریا شماره:۲۶
    پیوست: دارد
    سلام علیکم
    با صلوات بر محمد و آل محمد و عرض خسته نباشید خدمت حضرتعالی، با توجه به فرا رسیدن هفته بسیج،و اینکه تقریبا همه اهالی قطعه بسیجی هستند جز اندکی؛ و نزدیک شدن به ماه محرم؛ لذا از شما برادر گرامی تقاضا می شود که متنی کولاک درباره بسیجیان گمنام عاشورایی امام خامنه ای نوشته بر فرق دشمنان بکوبید مانند همانی نی ساندیسی که به چشم حرمله فرو بردید.
    و در آخر عاقبت به خیری شما و اهالی قطعه مقدس ۲۶ را از خدای تبارک و تعالی خواستارم.
    سایه مقام معظم رهبری مستدام باد
    امضا: چوک دیریا
    پیوست:
    حاصل دست رنج خودم یه کلیپ صوتی از تا شاید محرکی باشد برای هرچه زودتر نوشتن
    معرفی بسیج و بسیجی از زبان رهبرمان و استاد پناهیان و حاج سعید قاسمی
    لینک دانلود:http://www.sarafrazan2.blogfa.com/post-65.aspx

  31. شهید آینده می‌گوید:

    راستش خوابم میومد
    نمی خواستم متن رو بخونم
    وقتی شروع کردم تا تهش خودنم
    خیلی خوب بود
    جهاد اقتصادی!
    چیز خوبیه…
    اگه به حقیقت می پیوست!
    اللهم عجل لولیک الفرج

  32. مسعودساس می‌گوید:

    خودمم و خودم
    اینبار دیگه داداش هم در حال حماسه آفریدن نیست
    ساعت ۳:۳ دقیقه
    آنلاین ۱ نفر

  33. خواهر شهید کاظم می‌گوید:

    نمی دونم تحلیل درستی هست یا نه ! می گم اگه ایراد داشت درستش کنید.
    با یه نگاه کلی به اقتصاد جهانی و اوضاع امنیتی و مالی و حکومتی اکثر کشور های جهان و البته پر مدعا ترینشون مثل اروپا و امریکا ، وضع کنونی ایران خیلی بهتر و اگه بخوایم نمره بدیم در مقابل اونایی که تجدید شدن و رفوزه! ایران نمره قبولی گرقته اما نه بیست!
    و چه بهشتی میشد اینجا تو همین اوضاع کنونی اگه همه “حرف آقا” رو ، روی چشماشون می ذاشتن و بهش عمل می کردن!!!!!
    حسین قدیانی: من جور دیگری می گویم؛ نپیوستن ایران به اقتصاد جهانی، کار درستی بود.

  34. گمنام مجازی می‌گوید:

    سلام
    مطالبتون عالیه
    خیلی پر محتوا و جذاب
    شما رو لینک کردم
    یا علی

  35. ف. طباطبائی می‌گوید:

    **یا حی و یا قیوم**

  36. عمار می‌گوید:

    یه دونه باشی

  37. یک دوست می‌گوید:

    کار برای خدا، منبعش خدا و مبداش خدا و به سوی خدا.
    زیاد مهم نیست من نوشته باشم یا او.
    بگذار نشناسندت بگذار تو هم گمنام زمین باشی تا نامدار آسمان ها شوی.

  38. صبا می‌گوید:

    “یه دوست”
    دوباره دلایل را بخوانید!متوجه می شوید که دغدغه ی “نگارنده” چندان ربطی به شناختن یا گمنامی نداشت. ضمنا مطالب آقای قدیانی حتی بدون ذکر منبع هم قابل تشخیص می باشد.

  39. من هم یک دوست دیگر! می‌گوید:

    البته با اجازه آقای قدیانی،

    جناب یک دوست!

    چرا فکر می کنید کار برای رضای خدا، با نگرش حرفه ای، درست، سالم و دقیق به قانون کپی رایت، متنافر است؟!!

    اگر گمنامی و نگذاشتن اسم، پای یک نوشته، چیز خوبی است، اما سرقت متن این و آن که درباره آقای قدیانی می بینیم که زیاد تکرار می شود و حتی در رسانه ملی هم تکرار می شود، (مثل برنامه هفته پیش دیروز امروز فردا) قطعا گناه است. با این حساب، آیا بهتر نیست تذکرتان، مخاطبان دیگری داشته باشند؟!!

    بیرون گود نشستن و دستور به لنگ دادن، البته کار راحتی است!! بگذریم که اصلا دغدغه آقای قدیانی، به قول خانم صبا، چیز دیگری بود و ربطی به اسم و رسم نداشت.

  40. من هم یک دوست دیگر! می‌گوید:

    این را هم بگویم که قبلا برای خود آقای قدیانی، کامنت خصوصی کردم. روابط عمومی فلان موسسه، زمانی نوشته های ایشان را برای خیلی ها من جمله خود من اس ام اس می کرد و زیرش به جای منبع، می زد روابط عمومی فلان جا.

    زنگ زدم و گفتم که چرا همچین می کنید؟! آنها هم گفتند که آقای قدیانی باید برای رضای خدا کار کند!!!

    ظاهرا آنکه بیشتر از آقای قدیانی دارد برای رضای خدا کار می کند، سارق مطالب ایشان است!!

  41. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان محترم!

    لطفا به مباحث متفرقه نپردازید. اینکه داداش حسین برای رضای خدا کار می کند یا نه، به من و شما مربوط نیست. لطفا میان ایشان و خدا، فضولی نکنید!

  42. یه بیست و ششی می‌گوید:

    با اجازه سیداحمد مبصر!!

    یه دوست!

    برای رضای خدا شما هم این کامنت را نمی گذاشتی تا گمنام تر بمانی و در آسمانها بیشتر معروف شوی!!

  43. یک دوست می‌گوید:

    آقای قدیانی!

    خیلی مراقب طرفدارانت باش. می ترسم که با مخ، تو را زمین بزنند…

  44. صبا می‌گوید:

    “آقا سید”
    “لطفا میان ایشان و خدا، فضولی نکنید!”
    خیلی بامزه بود.

  45. سیداحمد می‌گوید:

    خانم صبا؛

    مخاطب آن جمله شما نبودید ها،
    یک وقت سوء تفاهم نشود!

  46. محمد علی می‌گوید:

    رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود (مثل احمدی نژاد)
    رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود ( مثل آقای مصباح)

  47. سیداحمد می‌گوید:

    علامه مصباح کجا و این غرق شده های در سیاسی بازی کجا؟!
    تفاوت از زمین است تا آسمان!

  48. بهنام می‌گوید:

    کاش فقط کار نکردن برای جهاد اقتصادی بود،
    برخی جهاد اقتصادی را با جهاد اختلاصی اشتباه گرفتند
    «آقا» از ما راضی است؟
    آقا تنهاست؟
    در دل آقا چه می گذرد؟
    آقا در مناجات هایش چه می خواهد؟

  49. قاصدک منتظر می‌گوید:

    سلام
    ای کاش در این برهه از زمان که روزها, نه! سالها به سرعت برق و باد میگذره, این روزهای باقیمانده رو قدر بدونیم و طوری عمل کنیم که اگر اخر سالی نگاهی به پشت سر انداختیم, راضی از این باشیم که تا حد امکان قلب رهبر رو به نوبه ی خودمون شاد کرده ایم!
    ______
    سلاله ۹ دی بزرگوار!
    سلام
    زیارت قبول, جای خالیتون در قطعه به وضوح حس می شد!
    اللهم الرزقنا توفیق حج بیتک الحرام و زیاره الحسین فی عامی هذا و فی کل عام انشالله
    ______
    معصومیت دوران کودکی در تمام عکس ها قابل لمسه!

  50. محمد علی می‌گوید:

    آقا سید شمشیر رو از رو بستی ها 🙂

  51. به عشق دکتر فدای رهبر می‌گوید:

    نوشته های کسی که ادعای ولایت مداری اش میشه و در ادامه بیانات مقام معظم رهبری

    باید راه به سینه ماه داشت، تا از دل «آقا» خبر گرفت که آیا در این ۲۴۸ روز گذشته از سال جهاد اقتصادی، از حضرات مسئولین، رضایت دارند یا نه، و اگر در منظر دوست و مرئای دشمن، یعنی جلوی دید عموم، اعلام رضایتی می کنند، این رضایت، از اعماق قلب نائب امام زمان است، یا ناشی از حمایت های بدیهی، طبیعی و همیشگی ولی فقیه از دولتمردان و سکانداران؟!

    بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در تاریخ ۱۳۸۹/۶/۱

    نسبت دادن تفاوت مواضع رسمی و غیررسمی رهبری گناه کبیره است

    یک سؤالی هم در خلال صحبت بود، من این را گاهی بیرون هم شنفته‌ام. می گویند آیا ما هم باید مثل رهبری موضع بگیریم یا نه؟ خوب، رهبری یک تکلیفی دارد، ما یک تکلیف دیگر داریم. ببینید، مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می شود، در خفا به بعضی از خواص و خلصین، آن نظر را منتقل می کند که اجراء کنند؛ مطلقا چنین چیزی نیست. اگر کسی چنین تصور کند، تصور خطائی است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌ای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحا اعلام می شود؛ همینی است که من صریحا اعلام می کنم. چند سال قبل که یک قتلی اتفاق افتاده بود و دشمنان جنجال کردند، تبلیغات کردند و گفتند اینها فتوا داشتند، دستور داشتند و می خواستند یک جوری پای رهبری را میان بکشند، توی نماز جمعه گفتم: اگر من یک وقتی اعتقاد پیدا کنم که یک نفری واجب‌القتل است، این را توی نماز جمعه علنی خواهم گفت. نه جایز است، نه شایسته است که مواضع دیگری غیر از آنچه که رهبری به صورت علنی و صریح به عنوان مواضع خودش اعلام می کند، وجود داشته باشد؛ نه، همینی است که دارم می گویم. البته ممکن است کیفیت روزه گرفتن شما با بنده، نماز خواندن شما با بنده یک تفاوتهائی داشته باشد. خوب، شما جوانید، دانشجوئید؛ فعالیت دینی شما، فعالیت اجتماعی شما جوانانه است؛ با رفتار پیرمردانه‌ پیرمردها طبعا تفاوت پیدا می کند. از این تفاوتهای قهری و طبیعی نمی شود صرف‌نظر کرد.

    این نشون میده که شما منتقدان دکتر هیچ وقت به بیانات نائب امام زمان (عج) گوش نداده و عمل هم نمیکنید
    دیگه مطمئن شدم تو اندک علاقه ای هم به امام خامنه ای نداری

  52. چوک دیریا می‌گوید:

    دوستان یه چیز عجیب تو بندرعباس داره بارون میاد الان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    به قول عربهای محل وویییییییییییییییییی

  53. عمارنامه می‌گوید:

    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/link/5139
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
    یا علی

  54. امیر اسلامی می‌گوید:

  55. یاسر می‌گوید:

    سلام ، قشنگ بود ، البته فشنگ هم بود ها بعضی جاهاش ، آن هم از آن فشنگ ها که می خورد به کتف راست مثلاً ، ولش کن نمی گویم کی ، و از کتف چپ پشت سری اش درمی آید …
    دمت گرم…
    عکس خیلی خوب بود … باور کن خوب تر از متن.

  56. سایه/روشن می‌گوید:

    حکیم ابوالقاسم فردوسی اگه می دونست که یک روزی جاسبی دست می بره توی شعرش و به نفع خودش تغییرش میده کلا از این بیت صرف نظر می کرد:
    “پی افکندم از علـــــــــــــــــــــــــم کاخی بلند”!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    البته شاید منظورش همین برج هاییه که به عنوان دانشگاه و یا هتل واسه پرسنل میسازه!

  57. چه گرگ و میشی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ضمیر مرجع خود را پیدا می کند

  58. سلاله 9 دی می‌گوید:

    جناب “به عشق دکتر فدای رهبر”

    می دانم بحث کردن با امثال شما فایده ای ندارد؛ اما یک چیز خیلی برایم جالب است و آن هم این که از توجه به انتخاب اسم تان هم خیلی چیزها دست گیر ما می شود، شما ادعای تان این است که به عشق دکتر، فدای رهبر می شوید. معلوم است که کدام برای تان ارجحیت دارد و در اولویت است.
    این قطعه و اهالی اش دشمنان دکتر نیستند، یک سرچ ساده اگر کنید، می بینید که در هیچ جایی به اندازه ی این قطعه از دکتر و دولت حمایت معقول و نقد منصفانه نشده است.
    می دانید، مدت هاست که شما و امثالکم را می شناسیم. پس خواهشا خودتان باشید.

  59. محمد علی می‌گوید:

    جناب سایه /روشن
    شما فکر کنید که شاید یک دانشگاه آزادی هم در جمع ما باشد ،فکر میکنم عبارت هتل رو اگر به کار نبرید بهتر باشه .بنده دانشجوی دانشگاه آزاد هستم .همه ی ما باید بدونیم که نباید عمل و گفتار یک فرد رو نباید به همه تعمیم داد. در ضمن در بین پرسنل دانشگاه آزاد هم افراد متدین و متعهدی وجود دارن.

  60. سایه/روشن می‌گوید:

    پس شما در جریان هتل های اقامتی که برای پرسنل محترم دانشگاه آزاد ساخته شده نیستی. این رو که دیگه ۲۰:۳۰ هم نشون داده! یک نفر که نه اگر همه ی ما دانشجوی دانشگاه آزاد باشیم باز هم من به کسی توهین نکردم. اعتماد به نفس ویژه ی ایشون مدنظر بود.

  61. یا الله می‌گوید:

  62. یا الله می‌گوید:

  63. بسم رب شهدا و الصدیقین می‌گوید:

  64. مهدی می‌گوید:

  65. مهدی می‌گوید:

    ننگ بر تعصب جاهلی تو و حماقتهای تو!!!
    فقط یک دعا می کنم!!!
    امیدوارم…

  66. مهدی می‌گوید:

    خوشحالم که نظراتم رو نمایش ندادی چون مطمئنم کردی که خوندیشون!!!
    امشب راحت بخواب که هنوز هم خدای تو خامنه ایه نه الله!!!

    این آیه ها تقدیم به تو و جهالت تو:
    “لا اکراه فی الدین! قد تبین الرشد من الغی!!!!!”

    فاقم وجهک للدین حنیفا!!! فطرت الله التی فطرالناس علیها!!! لا تبدیل لخلق الله!!!”

    ننگ بر تو و دین تو که فرسنگ ها با این دو آیه “الله!!!!!!!!!!!!!!!!!!” فاصله دارید!!!

    خوشحالم که تا آخر نظراتم رو خوندی!!! خوشحالم که نمی تونی نمایششون بدی!!!

    اما ناراحتم که گمراهی!!!
    به والله ناراحتم که گمراهی!!!!
    ناراحتم که گرفتار تعصب شدی!!!
    حسین قدیانی: خدای من، خامنه ای نیست؛ خامنه ای را نائب امام زمان آفریده و عین ماه. خدای من اراده کرده، خامنه ای، سلاله ظهور باشد و خلاصه نور.

  67. مهدی می‌گوید:

    درد جاهل نپذیر به نصیحت درمان!!!
    خودم گفتم اینو!!!

    حیف که خدای من خیلی رئوفه و ممکنه باز هم با این همه خطای تو ببخشتت ولی دوست داشتم بخاطر ظلمی که مردم می کنید سوزنده ترن جا رو داشته باشید!!!!

    دعا میکنم خدای رئوف من هرگز نبخشدتون!!! هرگز!!!!!
    حسین قدیانی: بعید می دانم این خدای رئوف که می گویی، بنده ای چون شما داشته باشد!! اصلا نمی خورید به همدیگه!!

  68. مهدی می‌گوید:

    دیگه حوصله ارشاد ندارم!!!!
    در پناه الله باشی!
    به امید اصلاح شدن تون!!!

  69. به عشق دکتر فدای رهبر می‌گوید:

    سلاله ۹دی
    ظاهرا شما از اسم من خیلی ناراحتی که این چنین موضع گرفتی بله ما فدایی رهبریم تا کور شود هر آنکه نتواند دید
    میبینم از اینکه مقام معظم رهبری بیانات و عقایدی مخالف با عقایاد منحرف شما دارد خیلی ناراحتی و عصبانی هستی اما یک جمله ای از شهید بهشتی جواب توست
    از مقام معظم رهبری و ما پیروان واقعی اش عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر

  70. سیداحمد می‌گوید:

    “به عشق دکتر فدای رهبر”

    شهید بهشتی دقیقا این جمله را برای شما “مشائی چی” ها گفته بودند ها، دقیقا!!!
    قبلا هم گفتم آنچه زیاد دارید، رو است رو!

  71. ناشناس می‌گوید:

    ….

  72. سلاله 9 دی می‌گوید:

    “به عشق دکتر فدای رهبر”

    شما خدایی منظور مرا نگرفتی یا خودت را زدی به آن راه؟
    ما به عشق خامنه ای فدای سربازانش می شویم؛ هرکس که برای آقای مان خوب سربازی باشد، حاضریم برایش جان هم دهیم. ما همه را با ملاک تبعیت از ولی فقیه می سنجیم. شما اما جابه جا می گویی، گم کرده ای مراد و مرید را…
    احمدی نژاد تا وقتی مطیع و گوش به فرمان مولای ما باشد، “احمدی جون منی، رییس جمهور منی” شعار ماست، اگر هم که نباشد، خوب تکلیف معلوم است.
    ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم.

  73. تا آخر ایستاده ایم می‌گوید:

    ….

  74. سرباز سید علی می‌گوید:

    دوستانی که به دفاع از دکتر احمدی نژاد میان کامنت میزارند به هوش باشند این شگرد آقای قدیانی است که بتواند آمار سایتشو بالا ببره
    دوستان توجه داشته باشند با توجه به شناختی که من از قدیانی دارم او فقط و فقط به خودش و سایتش فکر میکنه و لاغیر

  75. مهدی می‌گوید:

  76. محمود می‌گوید:

    چرا نظر من را نمایش نمی دهید.

  77. محمود می‌گوید:

    درود بر خامنه ای.

  78. محمود می‌گوید:

  79. محمود می‌گوید:

  80. ناقص العقل می‌گوید:

    “سرباز سید علی” کم از این قدیانی عزیز ایراد بگیر او خودش از شماست از ماست که نیست آخر ماست از کره جداست ماست را خالی خالی می خورند و ولی کره را می مالند روی نون …
    حالا عزیز جان بزار آمار آقای قدیانی بالا برود چه اشکالی دارد امت هم خوشحال می شوند .

    آقای قدیانی عزیز نمی دانی با این کامند چه کردی کلی جوان نظر جور و ناجورشان را نثارت کردند شدی همان که آقا گفت کرسی آزاد اندیشی البته این را بگویم آنکه اول گفتم ماستی اصلا با اینکه کرسی هستی تناقضی ندارد به فدایت شوم تازه کشف کردم شما در و تخته هم هستی آخر خیلی جوری …
    آن هم یک جور ناجور با حال ما که از این نوشته هایتان که هم وزن یکی از آثار علامه علی اکبر دهخدا است بد جور استقبال می کنیم البته منظورم تیتر مطالبی است که می نویسید آخر آن مرحوم اگر می دانست شما در آینده ظهور می کنی الکی اسم تالیفات شما را کش نمی رفت بی ادبی است بزرگوار ببخشید دیگر “چرند و پرند” را می گویم .. حالا دوستت داریم دلگیر نشو.
    عزیز جان تورا به مقدساتت تو را به همان مولایت دل یک جوان ۲۲ ساله طناز را با کم مهری مشکن و بگذار این مطالب نیز در نظرات جا خوش کند . حالا آقا هم که گفته مسئولان باید انتقاد پذیر باشند شما هم مسئول اینجایید.

  81. ... می‌گوید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.