جنگ روانی روانی ها!

تا آنجا که به یاد دارم و آنقدر که سن و سال من قد می دهد، هیچ وقت آمریکا و اسرائیل در برابر جمهوری اسلامی، تا این حد سراسیمه و دستپاچه نبوده اند.

فی المثل قبلا جنگ روانی ای که علیه ایران به راه می انداختند، بسی حساب شده تر از رفتار و گفتار امروزشان بود. جنگ روانی این روزهای نظام سلطه علیه ما، بیش از آنکه روح ما را پریشان کند، حاکی از روان پریشان سران کاخ سفید است.

در نظر بگیرید واکنش رسانه های غرب را به حادثه ای که از ورای آن «شهدای غدیر» آسمانی شدند. خط خبری شان متمرکز بر ۲ محور است.

اولا، طوری وانمود می کنند که انگار انفجار انبار مهمات ملارد، آسیب جبران ناپذیر و غیر قابل برگشت به مهمات نظامی سپاه وارد کرد. در این باب بعضا اغراق شان تا بدان حد است که یکی نداند گمان می کند، هر آنچه سپاه از سلاح و موشک و بمب و اسلحه و گلوله داشت، متاثر از این انفجار از دست داد! و حالا سپاه مجبور است که مثلا در مانورهایش به جای موشک شهاب ۳ از موشک های کاغذی استفاده کند!!

ثانیا، چنان از آسمانی شدن شهدای غدیر، ابراز مسرت و شادمانی می کنند، کانه سپاه عزیز، جز «حسن تهرانی مقدم» و دیگر هم سنگران شهیدش، هیچ مغز متفکر دیگری در عرصه تولید محصولات نظامی ندارد!

***

واقعیت این است که به برکت تحریم دشمن، حرکت خودباوری، انگیزه خودکفایی و آرمان خوداتکایی، چنان در قوای مسلح ما به خصوص سپاه، ریشه دوانده و نهادینه شده، که هرگز قائم به شخص نیست. البته بدیهی است از دست دادن نیروهای متخصص، مخلص، متعهد و دلسوزی نظیر شهدای غدیر، درد جانکاهی است، اما آنچه «حسن تهرانی مقدم» و دوستان شهیدش از خود به یادگار گذاشتند، علاوه بر علم بومی در عرصه نظامی، پرورش شاگردانی در حد و اندازه خودشان بود.

خوب است همین جا اشاره به نکته ای کنم؛ به جز دلیل شرعی، که به ما اجازه استفاده نظامی از انرژی هسته ای نمی دهد، دلیل دیگری که ما را برای همیشه، بی نیاز از سلاح هسته ای کرده، عزم جزم شهدای غدیر در راه ساخت مهمات نظامی متعارف بوده است. اگر بسیاری از کشورها، از ترس آژانس بین المللی انرژی هسته ای و بیانیه هایش، و نیز از واهمه قطعنامه های شورای امنیت، نزدیک بمب اتم نمی شوند، اما جمهوری اسلامی به دلیل ۲ مورد فوق الذکر، جز مصارف علمی، پزشکی و صنعتی، بهره دیگری از انرژی هسته ای نمی برد و لزومی نمی بیند که بخواهد وارد فاز نظامی شود.

اگر امروز در خاورمیانه، نرم افزار جمهوری اسلامی، کار انقلاب اسلامی را منتج به بیداری اسلامی کرده، قطعا سخت افزار نظامی جمهوری اسلامی، هیچ نیازی به بمب اتم و سلاح هسته ای ندارد.

بعد از ۸ سال جنگ تحمیلی، سپاه عزیز، به جز موارد معدودی نظیر مبارزه با گروهک های تروریستی همچون پژاک، عمدتا از قدرت نرم خود در مواجهه با دشمن استفاده کرده است. اینکه فلان بزرگ رژیم غاصب قدس، اشاره به توان عجیب و غریب سپاه قدس و فرمانده دلیر آن، حاج قاسم سلیمانی می کند، متاثر از قدرت نرم سپاه است.

سپاه هنوز در مقابله با دشمنان اصل کاری بشریت، یعنی نظام سلطه، دست به سلاح گرم نبرده، این است ترس دشمن از سپاه و سپاهی، وای به حال آن روز که سپاهیان خامنه ای، بخواهند برد موشک شهاب ۳ را به رخ دشمن بکشند.

سئوال؛ آیا حسنی مبارک دست نشانده غرب و معمر قذافی مورد حمایت آمریکا، به واسطه موشک شهاب ۳ سقوط کردند، یا متاثر از قدرت نرم انقلاب اسلامی؟! گناهی قطعا متوجه حاج قاسم سلیمانی نیست، اگر در صدور انقلاب اسلامی به منطقه خاورمیانه، هوشمندانه و بصیر، و بی نیاز به سلاح نظامی، عمل کرده است. بی عرضه بودن ژنرال پترائوس هم ربطی به سران سپاه ندارد. خروج سربازان آمریکا از عراق هم، به ما ربطی ندارد، هر چند که خوشحال مان می کند.

***

در مطلع پلاک امروز نوشتم که جنگ روانی دشمن با ما، هرگز تا بدین حد ناشیانه نبوده است. دشمن واقعا مانده است که به ما حمله نظامی کند یا با ما وارد مذاکره شود. برای مذاکره که قطعا ما شرط های اساسی داریم، لیکن آمریکایی که این روزها گرفتار چادرنشینان جنبش تسخیر وال استریت است، آمریکایی که مردمش، از خاطره جنگ با عراق و افغانستان، به تلخی یک مخاطره یاد می کنند، آمریکایی که اقتصادش، تنه به بی اعتباری اقتصاد اروپا می زند، و آمریکایی که رئیس جمهورش از دست دروغ های نتانیاهو و بلندپروازی های گوساله سامری، درد دل پیش سارکوزی می برد، مرد جنگ با جمهوری اسلامی نیست.

با این همه، دیوانه مست زنگی، وقتی قافیه اش به تنگ آید، دست به هر حماقتی ممکن است بزند. برای ما، آنچه بیش از نقشه دشمن، اعم از تهدید و هارت و پورت و تحریم، اهمیت دارد، آمادگی خودمان است. برای سرداری از جنس حاج قاسم سلیمانی، اصلا مهم نیست که آمریکا تهدید به ترورش کرده باشد، یا نه. آمریکا سالیان سال است که دنبال ترور شریف ترین عناصر مبارزه جمهوری اسلامی است.

آنچه برای ما، برای سپاه و ارتش و بسیج ما، و برای آحاد ملت ما مهم تر و حیاتی تر است، پرورش ما در مکتب شهادت است. غلط است اگر گمان کنیم که جمهوری اسلامی و نهادی مثل سپاه، فقط در عرصه علم و فن آوری و شهاب ۳ و ماهواره امید، پیشرفته تر از قبل شده است.

ملت ما در ایمان، خودکفایی معنوی، انگیزه حرکت و شهادت طلبی نیز نسبت به گذشته پیشرفت داشته است. قدرت نرم و جنگ معنوی جمهوری اسلامی، اگر جز این بود، این همه روان دشمن از دست ما پریشان نبود. لابد همین گونه است که مادر سرباز آمریکایی مفلوک در عراق، یقه اوباما را می گیرد که؛ بچه ام قربانی چه شد؟!… و اما فرزندان، همرزمان و شاگردان حسن تهرانی مقدم به «آقا» می گویند؛ راه سرخ پدرمان را ادامه می دهیم.

***

بی سلیقگی است این نوشته را تمام کنم، بدون فاتحه ای برای شهدای غدیر. شاد باد روح نازنین شان. بخوان تا برای مان بخوانند…

روزنامه جوان/ ۲۶ آبان ۱۳۹۰

این نوشته در یمین ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    بسم الله…

  2. سیداحمد می‌گوید:

    تحلیل خواندنی ای بود؛
    ممنون داداش حسین!

  3. قاصدک منتظر می‌گوید:

    واقعا که خدا دشمنان ما را از احمق ترین احمق ها افریده است!
    هارت و پورت و تهدیدشون هم فقط برای انحراف افکار عمومی مردمشون از گند کاری خودشونه, چون در عمل هیچ غلطی نمی تونند بکنند و این رو هم خودشون خوب می دونند که با ال علی و سربازان با غیرت و پارکاب حضرت ماه, هر که در افتاد, ور افتاد. انشالله خدا شهادت در رکاب اقا امام زمان رو قسمت ما و شما بکند.

  4. سیداحمد می‌گوید:

    “با این همه، دیوانه مست زنگی، وقتی قافیه اش به تنگ آید، دست به هر حماقتی ممکن است بزند.”

    خودشان هم از دیوانگی خود، مطلعند و از طرفی از قدرت سپاهیان خامنه ای هم باخبرند!
    به همین دلیل مثل خر در گل گیر کرده اند!
    آرامش ندارند، دلشان می خواهد کارهائی بکنند ولی می دانند که بدبخت خواهند شد.
    در نتیجه فعلا جنگ روانی را در پیش گرفتند!

  5. منم گدای فاطمه می‌گوید:

    از این روانی ها انتظار تحلیلی جز این، نداشتیم.
    کل دنیا بر مشکلات اینها متمرکز شده، مجبورند که آسمان و ریسمان ببافند.
    اینها هنوز مکتب شهادت را درک نکردند.
    نمی دانند شهادت احلی من العسل، یعنی چه.
    یکی نیست بهشان بگوید حالا که کل تجهیزات نظامی سپاه، به هوا رفت!!دیگر از چه می ترسید؟ می دانند ما دست خالی هم از پسشان بر می آئیم.

    پایدار باشید آقای قدیانی.

  6. اسلامی ایرانی می‌گوید:

    یه رضازاده و بهداد سلیمی برای نابودی پایگاههای آمریکا در افغانستان کافیه.
    وای به روزی که شهاب بفرستیم سراغشون.
    سرداری که رفته، دیگه رفته. همونطوری که چمران دیگه تکرار نشد
    شهید تهرانی مقدم، شهید صیاد شیرازی، شهید احمد کاظمی، شهید شوشتری
    هیچ کدوم تکرار نمیشن.
    روحشان شاد

  7. چشم انتظار می‌گوید:

    حضور پر صلابت و معنا دار حضرت آقا در مراسم تشییع و پیام تسلیت ایشان موید مطالب شماست.
    چه جمله ی اساسی گفتید؛
    آنچه برای ما، برای سپاه و ارتش و بسیج ما، و برای آحاد ملت ما مهم تر و حیاتی تر است، پرورش ما در مکتب شهادت است. غلط است اگر گمان کنیم که جمهوری اسلامی و نهادی مثل سپاه، فقط در عرصه علم و فن آوری و شهاب ۳ و ماهواره امید، پیشرفته تر از قبل شده است.

  8. چشم انتظار می‌گوید:

    اسلامی ایرانی عزیز
    یعنی منظورتون اینه که مثلا” حسین رضا زاده یا بهداد سلیمی یه وزنه ی ۵۰۰ کیلویی رو بردارن و عدل بکوبند تو ملاج ژنرال های مافنگی آمریکایی در عراق؟! آخه این چه کاریه برادر من!!

  9. چشم انتظار می‌گوید:

    دیدن این تصویر به دشمنانی که ناراحتی قلبی، روانی و عدم کنترل مزاج دارند، توصیه نمی شود!
    http://casebook.parsiblog.com/Files/10.jpg

  10. ف. طباطبائی می‌گوید:

    تیتر جالبی داشت این پست!! ممنون.
    اون قسمتی که به دلایل عدم استفاده ایران از سلاح هسته ای اشاره کردید هم عالی بود.

  11. احساس می‌گوید:

    “آنچه برای ما، برای سپاه و ارتش و بسیج ما، و برای آحاد ملت ما مهم تر و حیاتی تر است، پرورش ما در مکتب شهادت است. غلط است اگر گمان کنیم که جمهوری اسلامی و نهادی مثل سپاه، فقط در عرصه علم و فن آوری و شهاب ۳ و ماهواره امید، پیشرفته تر از قبل شده است”

    “راه سرخ پدرمان را ادامه می دهیم”
    “راه سرخ پدرمان را ادامه می دهیم”
    “راه سرخ پدرمان را ادامه می دهیم”
    “راه سرخ پدرمان را ادامه می دهیم”
    “راه سرخ پدرمان را ادامه می دهیم”
    “راه سرخ پدرمان را ادامه می دهیم”
    “راه سرخ پدرمان را ادامه می دهیم”
    “راه سرخ پدرمان را ادامه می دهیم”

  12. خدا رو شکر که دشمنان ما احمقند

  13. م.طاهری می‌گوید:

    آماده ایم، آماده!
    از هر نظر

  14. جلال معترف می‌گوید:

    به چه کنم چه کنم افتادن!!
    می دونن که هر سردار، صد ها سرباز داره.
    آقای قدیانی اینکه همیشه از موضع قدرت می نویسین باعث افتخاره.
    نوشته های شما به سربازهای امام خامنه ای انرژی میده.
    قلمتون پر جوهر، انرژیتون مضاعف.

  15. شوکران می‌گوید:

    سلام و فراوان سلام، درود و فراوان درود

    یادته اون قدیم قدیما گفتى یه روز اولین کامنتایى که گذاشتین رو تو یه پست مى ذارم و تجزیه و تحلیل و اینا؟ پس کو؟
    من که کامنتم رو پیدا نکردم ولى اونایى که کامنت گذاشتن از بس منتظر شدن، یادشون رفت چه وعده اى بهشون داده بودى.
    حسین قدیانی: همه اون کامنتا رو جمع کردم. منتظر یه روز خوبم برای گذاشتنش توی وب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.