به آفتاب “وقت قبلی” ندهیم!

۶ سال پیش یعنی درست ۳۰ شهریور سال ۸۴ در صفحه ۱۴ “کیهان” مطلبی نوشتم با این تیتر: “ما منتظر می مانیم”. ایام جشن نیمه شعبان بود. آن متن، شرح حال امروز جهان اسلام است. بخوانیم:
مسلمانان عصر آخرالزمان در انتظار امام زمان(عج) بیش از آنکه بیم داشته باشند، به امید زنده اند. این فصل پر غصه اما همین که به فرج ختم شود، خود سرآغاز قصه شیرین وصل خواهد بود تا مسلمین نه نگران از “پایان تاریخ” که دلخوش به آغازی نو برای تاریخ باشند. دشمنان نیز در این وادی بی کار ننشسته اند و برای گرفتن امید از جامعه مسلمین، فرهنگ انتظار را نشانه رفته اند تا با آمیختن آن با خرافات، “اضطراب” را جایگزین “انتظار” کنند. یکی از این مهمترین خرافات برای وارونه جلوه دادن فرهنگ انتظار، تعیین زمانی خاص برای ظهور حضرت مهدی(عج) است. امری که در پاره ای روایات به شدت نهی و در برخی دیگر از احادیث، کسانی را که برای ظهور، زمان معین می کنند، لعن کرده است. خوشبختانه میزان هوشیاری مسلمین این روزها آن اندازه هست که فریب این خرافات را نخورند. هر امری که در ورای آن، اضطراب جایگزین انتظار شود و مسلمین را به جای آرامش به تشویش بکشاند، در درجه اول از سوی توده امت اسلامی طرد می شود. به عنوان نمونه، هدف برخی عناصر که واضح است از آن سوی مرزها حمایت می شوند –در تعیین روزی خاص برای ظهور حضرت حجت (عج)- قطعا جز این نیست که بعد از چند بار وعده دادن و عدم تحقق آن، مسلمانان از اساس، قید انتظار را بزنند و هر آن مسلم منتظر تبدیل به یک مسلمان مضطرب گردد. این توطئه ها –اگر چه با ندانم کاری عده ای فریب خورده پررنگ تر می شود- اما هرگز نتوانسته در میان مسلمین، بیم را جایگزین امید کند… هر چراغی که نیمه شعبان امسال در هر کوی و برزنی زده شده، تیری بر قلب کسانی بود که می خواستند ما را با خرافات رنگارنگ خود، نه منتظر که مضطرب ببینند. غافل از اینکه ما امسال نیز به سان دلدادگان این سالیان سرود امید سر داده ایم تا اغیار مطمئن باشند که ما و انتظار ۲ یار قدیمی هستیم که اضطراب را دشمن مشترک خود می دانیم. نیز می دانیم که نشانه های بسیاری از “ظهور” برای مان هویدا شده، اما هیچ نشانه ای برای ظهور حضرت، برای ما روشن تر از حوادثی نیست که تو گویی خود یک ظهورند؛ “ظهور صغری”. چه اینکه مهدی را از ما یک دفعه نگرفته اند که یک دفعه برگردانند. موج رو به اوج بیداری امت مسلمان در سراسر دنیا و پیروزی های مستضعفین و همه این حماسه ها مقدمه ای برای یک متن پر از حماسه است؛ برای “ظهور کبری”… اضطراب ارزانی اغیار. ما منتظر می مانیم.

***
آن نوشته که یادش به خیر باد، اشاره ها داشت. یکی هم اینکه آمدیم و برای ظهور دوباره نور، “زمان خاص” معین کردیم، و مهدی فاطمه زودتر از آن روز، آفتابی شد!… دوستان! لطفا نگویید و نگوییم که مهدی “فردا” می آید؛ اگر از آن سوی هستی، همین “امروز” نسیم عدالت وزید، چه؟!

***
حضرت آفتاب برای آمدن، بیش از من و شما عجله دارند؛ لطفا برای ظهور، “وقت قبلی” تعیین نکنیم!

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سردار شهیدزاده می‌گوید:

    حضرت آفتاب برای آمدن، بیش از من و شما عجله دارند؛ لطفا برای ظهور، “وقت قبلی” تعیین نکنیم!

  2. سیداحمد می‌گوید:

    عجب متن زیبائی.
    چقدر مناسب این روزها بود؛ نکات خوب و مهمی داشت.

    ممنونم از شما؛
    ارادتمندم.

  3. سیداحمد می‌گوید:

    در روزهای گذشته چند بار از رفقا شنیدم که این روزها آغاز “ظهور صغری” است.

    اما الان با خواندن این متن میبینم که داداش حسین در سال ۸۴ به ظهور صغری اشاره کردند!

  4. سیداحمد می‌گوید:

    ………………….
    داداش حسین: من مسئول این نیستم که چرا بچه های قطعه، برای دیگر دوستان طرح نمی زنند و شعر نمی سرایند. مانده ام از روی جماعتی که آدم خودخواه و مغرور و خودستایی مثل مرا رها نمی کنند. از نوشته طرف لذت ببری و التماس دعایش بگویی و ارادتمندش باشی و البته نگران، که چرا فلانی که به تو شعری تقدیم کرده، انعکاس می دهی در وبلاگت؟! عده ای نوشته هایم را دوست دارند اما روی شان نمی شود که از خود حسین قدیانی حال شان بهم بخورد، التماس دعا می گویند! دیشب نادر بکایی می گفت: چرا عکس مرا در وبلاگت نمی گذاری که چند سال پیش گرفته بودم؟ به طرح ها محل نگذاری، می گویند از بعد تقدیر احمدی نژاد و نقد آملی لاریجانی، دیگر ما را تحویل نمی گیرد و مغرور شده. محل بگذاری، باز هم می گویند مغرور شده. خدایا! تو شاهد باش…

  5. سجاد می‌گوید:

    سلام
    خیلی به موقع بود! من کسانی رو میدیدم که بجای توجه به احادیث معصومین(ع) به فیلم های هالیوودی مثل ۲۰۱۲ و … توجه می کردند! یه روز یکی از همین ها داشت میگفت :” به امید خدا آقا ۲ سال دیگه(۲۰۱۲) ظهور میکنه!!” وقتی جویا شدم فهمیدم تاثیر همون فیلم بوده!!!
    ………………………..
    این هم تقدیم به این قطعه مقدس و داداش حسین عزیز (جوخه ها! برای کمک به تسریع فرآیند تعقیب و گریز!) دوتا زدم که هر کدوم رو خواستی انتخاب کنی:

    http://www.img4up.com/up2/92772267628963076633.jpg

    http://www.img4up.com/up2/98316350295304827577.jpg

    یا علی مددی
    حسین قدیانی: خب الان سجاد عزیز! من این طرح های زیبای شما را در قطعه بگذارم مغرور شده ام یا نگذارم؟!

  6. سیده ار فرانسه می‌گوید:

    سلام
    به امید شنیدن یا اهل العالم انا بقیّة الله

  7. مرتضی معصومی می‌گوید:

    خوش به حالت سیداحمد، برای تو حسین قدیانی، داداش حسینه!

    داداش ندارم ولی مخلص داداش حسینتم…
    داداش حسین: شما افتخار می دهی داداش من بشی؟

  8. مرتضی معصومی می‌گوید:

    سعادتیه داداش شما بودن….
    بالا برید، پایین بیاید من مخلصتونم داداشی!

  9. سجاد می‌گوید:

    سلام حاجی
    آخه داداش من هرکی بیاد هرکامنتی بزاره باید قبول کنی؟!!!! گیرم یکی اومد گفت قطعه رو ببند(خدایی نکرده) اون وقت شما می بندی؟؟به جان داداش حسین وقتی دیدم اون طرح رو(حتی با کمی اصلاح!) گذاشتی رو سایت گل از گلم شکفت! به قول سیداحمد من اول خودم افتخار میکنم که طرحم توی این سایت جایی داره.توجه نکن داداش ما قبولت داریم فکر کنم همین برات کافی باشه. حالا اون “محمد مهدی” که نمیدونه بچه های قطعه با چه شوقی میان چقدر وقت میذارن که یه طرحی رو بسازن!! توجه نکن همین!!!

    یا علی مددی

  10. نسترن می‌گوید:

    ممنون از شما.خسته نباشید.

  11. فدایی رهبر می‌گوید:

    خانه تیمی فتنه‌گران”در یک مرکز فساد

    گزارش نورپرتال در پی شکایت اهالی خیابان خردمندشمالی تهران به نیروی انتظامی مبنی بر فعالیت یک مرکز فساد در این خیابان، ماموران شب گذشته با دستور قضایی وارد این مرکز فساد شدند.

    در این مرکز فساد «ن.د» فرزند «خ.د» از اساتید لیبرال به جرم ارتباط نامشروع دستگیر شد.

    در بازرسی از این مرکز فساد، ماموران با مقادیر زیادی از عکس‌های سران فتنه، اسپری‌های شعارنویسی؛ اطلاعیه و بیانیه لندن‌نشینان و … مواجه شدند که در تحقیقات مشخص شد این محل ضمن اینکه مرکز فساد بوده از خانه‌های تیمی فتنه‌گران نیز بوده است.

    کسی میدونه کی بوده؟؟

  12. فدایی رهبر می‌گوید:

    علی کروبی فرزند مهدی کروبی دستگیر شده است.

    وی به اتهام ارتباط با دستگاه های امنیتی کشورهای حاشیه خلیج فارس دستگیر شده است.

    گفتنی است، مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو کاندیدای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری هستند که به رای ملت و قانون تمکین نکرده و با فتنه گری های خود هزینه های سنگینی را برای انقلاب و نظام ایجاد کردند و با انواع و اقسام تحریک ها و بیانیه های خود موجب اغتشاش و ناامنی در کشور شدند تا جایی که آمریکا، اسرائیل و تمام مخالفین نظام با سرمایه گذاری بر روی اقدامات آن ها سعی در براندازی نظام پایدار انقلاب اسلامی ایران داشتند که در این میان فرزندان کروبی نیز با مصاحبه ها و اظهار نظرهای خود و نیز حضور در عمده اغتشاشات و تجمعات تلاش های فروانی برای تحقق اهداف شوم سران فتنه انجام دادند.

    شایان ذکر است، علی کروبی سال گذشته به دلیل مسائل مالی با شکایت شرکت ایرانسل به قوه قضائیه احضار شده بود.

  13. سلاله 9 دی می‌گوید:

    برای “ظهور کبری”… اضطراب ارزانی اغیار. ما منتظر می مانیم.
    الان که هنوز مولامون نیومده و فقط بوی ظهور استشمام میشه استکبار مضطربند و کاسه ی چه کنم چه کنم دستشون گرفتند. وای به حالشون وقتی که آقامون بیاد.
    انشاءالله که آن روز رو ببینیم.

  14. ف.طباطبائی می‌گوید:

    سلام داداش حسین بزرگوار.
    راستش را بخواهید میخواستم این مطلب شما را که ۶ سال پیش نوشتید با موضوعی مقایسه کنم اما ترسیدم مبصر جان حذفش کند! این مطلبتان واقعا مناسب این روزهاست. آنقدر تبلیغات و تفسیر های متفاوت از “ظهور” این روزها زیاد شده که این مطلب کوتاه و مهم شما واقعا به جا بود و باارزش. راهنمائی های شما واقعا ارزشمند است. خداخیرتان دهد که هیچ نکته ای از دیدتان پنهان نمیاند.

  15. سلام
    خیلی زیبا بود
    همیشه باران که می بارد دلم برای خورشید تنگ می شود
    باران هم که نمی بارد باز هم دلم تنگ می شود که چرا باران نمی بارد که….
    آقای سید سعید هاشمی مجموعه شعر هایی دارد برای کودکان با عنوان کلی آقای خورشید
    حظ این نوشته کامم را شیرین کرد و البته دلتنگی های جمعه را جمعه نیامده بیشتر
    فرصتی شد شعر های بی ریای آقای هاشی را در مجله کودکانه ملیکا بخوانید و لذت ببرید(چون میدانم زیاد می خوانید پیشنهاد دادم. بی ادبی نشود)

  16. اگر کسانی نور را نمی بینند. نور ستاره را نور ماه را و نور آفتاب را و به آن ها نسبت غرور می دهند و …. تقصیر نور نیست.

  17. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    سلام بر حسین*

  18. دایی شعبان می‌گوید:

    منتظر! من از این کلمه سخت می ترسم! التماس دعا.

  19. هم سنگر می‌گوید:

    مولای مهربانم ،مهدی جان
    عزیزی می گفت:”ما بی تو خسته ایم/تو بی ما چگونه ای؟”

    عزیزی دیگر:”گر طبیبانه بیایی به سر بالینم/به دو عاللم ندهم لذت بیماری را”
    و خلاصه اینکه ما منتظرت می مانیم تا صبح ظهور

  20. هم سنگر می‌گوید:

    مولای مهربانم ،مهدی جان
    عزیزی می گفت:”ما بی تو خسته ایم/تو بی ما چگونه ای؟”

    عزیزی دیگر:”گر طبیبانه بیایی به سر بالینم/به دو عالم ندهم لذت بیماری را”
    و خلاصه اینکه ما منتظرت می مانیم تا صبح ظهور

  21. دایی شعبان می‌گوید:

    کاش می شد در باغچه گناهم یک گل نگاه میکاشتی! می دونم آقا خیلی کاشتی…..

  22. قاصدک منتظر می‌گوید:

    بوی گلاب می اید,نسیم عدالت می وزد و قاصدک منتظر تمام ارزوهای خود را بر سجاده انتظار گریه میکند…راستی ما خود را یاران ماه و منتظران خورشید به حساب اورده ایم حرفی هست?[اضطراب ارزانی اغیار ,ما منتظر می مانیم.]

  23. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی”

    ساعت ۲۳:۱۷
    تعداد افراد آنلاین: ۳۸ نفر

    ماشالله حزب الله
    داداش حسین بی همتای بسیجیها فـــــــــــــــــــــــــــــــدائی داری….

  24. احمد می‌گوید:

    عجب انتظارمقدسیه این انتظار فکرشوبکن آقاتشریف آوردن با اون چهره نورانی ، معصوم وبا جبروت حضرت ماه هم درکنارشون خوش می درخشند اگه لیاقت دیدن این صحنه های رویایی وحقیقی روداشته باشی می بینی درکنارهمه سرداران وصالحان یکی اون گوشه کناراخیلی به چشمت آشنامیادخدایاکجادیدمش اسمش سرزبونمه میدونم فرزندشهیدبودداره یادم میاد آهان اینکه داداش حسین خودمونه آره داداش (حسین قدیانی) خوش به حالش انشاءالله این آرزو همین روزهابرآورده بشه ماهم لیاقت نوکری وبلاگردونی داشته باشیم

  25. صبا می‌گوید:

    ” اضطراب جای خود را به انتظار بدهد ” شرمنده ام با توجه به بقیه متن فکر می کنم در این جمله اضطراب و انتظار جا به جا تایپ شده

  26. صبا می‌گوید:

    ” هر امری که در ورای آن، اضطراب جای خود را به انتظار بدهد و مسلمین را به جای آرامش به تشویش بکشاند، در درجه اول از سوی توده امت اسلامی طرد می شود”
    ببخشید اضطراب جای خود را به انتظار بدهد که بد نیست پس چرا باید از سوی توده ی امت اسلامی طرد بشود. هنوز هم مصرم اشتباه تایپی ست چون با توجه به بقیه متن تفکر نویسنده جز این است مگر اینکه من نفهمیده باشم در انصورت توضیح نمیدهید روشن شوم.
    حسین قدیانی: حق با شماست؛ اصلاح شد.

  27. صبا می‌گوید:

    “دوستان! لطفا نگویید و نگوییم که مهدی “فردا” می آید؛” تا همین جا که می خواندم گفتم دارند سرزنشمان می کنند از عجول بودن و… اما ” اگر از آن سوی هستی، همین “امروز” نسیم عدالت وزید، چه؟!” این جمله را که خواندم گل از گلم شکفت گفتم این است امید در یک منتظر واقعی. چه خوب مخاطب را غافلگیر می کنید.
    الله اکبر خامنه ای رهبر مرگ بر ضد ولایت فقیه

  28. منتظر خورشید می‌گوید:

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه و احفظ قائدنا امام الخامنه ای و احفظ محمود احمدی نژاد
    رویدادهای این روزهای خاورمیانه خبر از نزدیک بودن یک حادثه عظیم اللهی میدهد
    به قول مرحوم آغاسی
    خبر آمد خبری در راه است
    سرخوش آن دل که از آن آگاه است

  29. راهی می‌گوید:

    بسیار زیبا بود………
    اللهم عجل لولیک الفرج

    یاعلی

  30. انتظار زیباست می‌گوید:

    سلام بر حضرت آفتاب…

  31. لشگر27 می‌گوید:

    در زمان غیبت حضرت یوسف ، بوی پیراهنش ، یعقوب را بینا کرد

    در زمان غیبت حضرت حجت ، ولایت فقیه ، بوی پیراهن یوسف است

  32. فاران(نه وبلاگ فاران) می‌گوید:

    هر چراغی که نیمه شعبان امسال در هر کوی و برزنی زده شده، تیری بر قلب کسانی بود که می خواستند ما را با خرافات رنگارنگ خود، نه منتظر که مضطرب ببینند.

  33. ریحان می‌گوید:

    http://mobarezclip.ir/?p=3796
    http://www.netiran.net/uploads_group/1000/49/16432.mp3
    راستش نمیدوم از این کلیپ صوتی خوشتون میاد یا نه
    اگه صلاح دونستید …

  34. سربازی بی نام می‌گوید:

    می خواستم نظری بنویسم ،چند کلمه ای هم نوشتم ولیدیدم این مطلب وبلاگم بهتره!!!
    موفق باشید خدا قوت آقا حسین!

    وبلاگ من:
    نامه ای از دنیای سیاه من …
    مگر نمى دانى که دنیا بسیار حقیر و پست است … مگر نمى دانى که بنى اسرائیل در اول صبح هفتاد پیامبر را به قتل مى رساندند سپس به خرید و فروش و کارهاى روزانه خویش مشغول مى شدند…
    ادامه در
    http://www.afsare-binam.blogfa.com

  35. یا حق می‌گوید:

    اللهم عجل لولیک الفرج…..برای ظهور آقا صلوات.

  36. کیخوان می‌گوید:

    بسم رب الشهداو الصدیقین
    ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام داداش حسین
    عجبــــــــــــــــــــا چه وبلاگی به هم زدید! ما که غیبت زیاد داشتیم فکرم کنم که تو قطعه۲۶هم مشروط شدیم.
    امادو تا چیز تو وبلاگ جدید بد جوری نظر منو جلب کرده که جاشون خالی بود:یکی روان نویس حضرت ماه یکی هم قانون اساسی جمهوری اسلامی(وصیت نامه بابا اکبر ).

  37. محسن می‌گوید:

    سلام دوستان، این سایت http://www.imamsadr.ir منبع خوبی برای به دست آوردن اطلاعات راجع به امام موسی صدر است.

  38. سجاد شاکری می‌گوید:

    آفتاب برای آنها که ولی شناسند پشت ابر نیست!
    حضرت آفتاب همواره بر ما عیان است
    به امید روزی که بر همگان عیان شود

  39. رضاعلیزاده می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    الحمدلله رب العالمین والصلات و السلام علی سیدنا ابی القاسم محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین وعجل فرجهم واهلک عدوهم.
    (((قل انمااعظکم بواحدة ان تقوموا لله مثنی وفرادی)))
    ظلم ،فسادوتباهی توسط حاکمان جریان دارد، اکثرمردم به دلیل جهل وبی خبری فقط به دنبال زندگی روزمره خودهستند و به معنای واقعی مستضعف نگه داشته شده اندولی ازآنجا که خداوندحامی مستضعفان بوده وهست برای نجات آنها درسرزمین ایران مردی ازسلاله اهل البیت علیهم السلام را امربه قیام فرمود.
    در زمانی که دنیاتوسط مستکبران واستعمارگران برای چپاول واستحمار بیشتر درجهل وبی خبری نگه داشته شده بود وعده الهی نمایان شد و امام خمینی رحمةالله علیه بنابروظیفه الهی وباتوکل برخداوند متعال قیام نمود که امت مسلمان ایران به آن لبیک گفتندوجانانه ازآن حمایت کردند.
    وامروز آن عزیز وشهدای بزرگواردربین مانیستندولی نتیجه عمل آنها به بارنشسته است واینک نوبت ماست که به درستی رسالت تاریخی خودراانجام بدهیم که فردابسیار دیراست.
    رشادتها وشهادتهای عزیزانمان امروز سبب بیداری ملتهای دنیا به خصوص امت مسلمان کشورهای اسلامی شده است وشاهدیم که هرروز گوشه ای ازکشورهای مسلمان ندای الله اکبرو نفی طاغوت ها وشیاطین به خصوص ازنوع انسی آن می دهند که :
    دیو چو بیرون رود فرشته در آید
    حال سؤال این است که مامردم ام القرای کشورهای اسلامی ومستضعفان دنیا چه وظیفه ای داریم آیا فقط باید ناظر و پی گیر اخبار مربوط باشیم؟ یا درکنج خانه ها و درمساجد فقط دست دعا بلندکنیم.
    مسلما مسئولیت امروزمان اگربیشتر ازگذشته نباشد کمترهم نیست که مطمئننا خیلی بیشتر وحساس تر است واقعا چه باید بکنیم؟ بنده خدمتتان عرض می کنم :
    طبق آیات ورایات متعدد اتفاقاتی که اکنون دردنیا می افتد ان شاء الله ،مطابق با نشانه های ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد واگر ظهور به همین زودی ها باشد که به لطف خداوند متعال خواهدبود ما وظیفه بسیارسنگینی به دوش داریم که بایدباتوکل برپروردگار آن رابه نحواحسن انجام دهیم.برای تشخیص بهتر این امرازکلام رهبرعالی قدرمان نائب الامام خامنه ای مدظله مددمی جوییم که اخیرا روز میلاد پیامبراعظم صلی الله علیه وآله دردیداربامسئولان نظام وهمچنین شرکت کنندگان درکنفرانس وحدت اسلامی فرمودند.
    ایشان فرمودند:
    «و لمّا رأى المؤمنون الأحزاب قالوا هذا ما وعدنا اللَّه و رسوله و صدق اللَّه و رسوله و ما زادهم الّا ایمانا و تسلیما»
    اگر حسن‌ظن به خدا داشتیم، آن وقت میتوانیم پیش برویم.
    ما حسن‌ظن به خدا داریم، و خداى متعال با ما طبق حسن‌ظنمان عمل کرده است. در طول این سى و چند سال، خداى متعال طبق همان حسن‌ظنى که به او داشتیم، با ما عمل کرده. ما مشکلات فراوانى داشتیم. از همه‌ى این مشکلات پیروز بیرون آمدیم. به امید خدا در همه‌ى میدانها پیش رفتیم. امروز هم غربى‌ها جنجال میکنند، اما از ماجرا عقبند. تهمت میزنند، حرف میزنند، تبلیغات میکنند، فشار مى‌آورند، اما کارى نمیتوانند بکنند. گذشت زمان به سود ماست. ما داریم همین طور هى پیش میرویم، آنها هم دارند توى سر خودشان میزنند و جنجال میکنند. وقتى با توکل به خدا وارد شویم، اینجورى است.
    امروز دنیاى اسلام در یک مقطع تاریخى قرار دارد؛ ما این مقطع را باید بشناسیم، ما از این مقطع نباید غفلت کنیم.
    امروز دنیا در زیر بار سنگین تحمیلات ناشى از تمدن مادى به ستوه آمده است و دنبال راه نجاتى میگردد. آنچه که شما امروز از بیدارى اسلامى در برخى از کشورهاى اسلامى مثل مصر و تونس ملاحظه میکنید، یک نشانه و نمونه‌اى از به‌ستوه‌آمدگى بشریت است. وقتى شیاطین بر زندگى مردم غالب میشوند – که شیاطین انس از شیاطین جن خطرناک‌ترند – مستکبران عالم که در زندگى اجتماعى مردم، زندگى خصوصى مردم، در اقتصاد مردم، در فهم و بینش مردم دخالت میکنند و آنها را به راه‌هاى بیراهه میکشانند، زندگى فضاى تاریک پیدا میکند و این فضاى سنگین و تاریک با فطرت انسانها ناسازگار است و بالاخره فطرت انسان بیدار میشود؛ این آن چیزى است که امروز دارد در دنیا اتفاق مى‌افتد. دنیاى غرب هم که اسیر چرخ و پر تسلط قدرت مادى است، امروز به ستوه آمده است.
    ما مسلمانها اگر میتوانستیم اسلام را درست معرفى کنیم، اگر میتوانستیم رفتار خودمان را منطبق با اسلام کنیم، مطمئن باشید دنیا به اسلام یک گرایش همگانى و عمومى پیدا میکرد. ضعف در ماست، اشکال در ماست و ما اولین مخاطبان قرآن و پیام پیغمبر هستیم.
    بایستى خود را اصلاح کنیم، باید خود را درست کنیم.
    ملتها باید از دخالت و تسلط استکبار خلاص شوند و نجات پیدا کنند؛ این کلیدِ حل مشکلات این منطقه است. گرفتارى‌هاى مردم و ملتها، گرفتارى‌هاى دولتها – دولتهائى که با مردم خودشان، با ملتهاى خودشان فاصله پیدا کردند – به خاطر حضور قدرتهاى مستکبر و در رأس آنها آمریکاست. علاج مشکلات این منطقه به این است که ملتها به خود بیایند، دولتها به خود بیایند؛ شیطان بزرگ را از دخالت و تصرف در سرنوشت ملتهاى خودشان کنار بگذارند و دور کنند.
    خود را بسازیم. خود را با قرآن تطبیق دهیم. اخلاق خود را، رفتار خود را، با دوستان، با معارضان و معاندان، با مستکبران، طبق برنامه‌ى قرآن تنظیم کنیم. خداوند متعال وعده کرده است که به افرادى که اینجور حرکت کنند، پاداش خواهد داد، اجر خواهد داد. این اجر، هم در دنیاست، هم در آخرت. در دنیا عزت است، برخوردارى از زیبائى‌ها و تمتعات الهى در این عالم است – که براى انسانها فراهم کرده است – در آخرت هم رضوان الهى و بهشت الهى است.
    خداى متعال فرموده است: «و العاقبة للمتّقین»
    اگر چنانچه این تقوا را ما شیوه‌ى عمل خودمان قرار بدهیم، مسلّم عاقبت و سرانجام کار، متعلق به امت اسلامى خواهد بود و این آینده به امید خدا چندان دور نیست.

    نتیجه :
    بشریت امروزخسته ازشیاطین جنی وانسی می باشد وبه این نتیجه رسیده است که تاکنون راه را اشتباه رفته است وباید بانفی شیاطین روبه پروردگارمهربان خویش بیاورد و دستش را در دستان انسان کامل قراردهد تا به سرمنزل مقصود برسد و گرنه شیاطین به خصوص انسی، بشریت رابیش ازبیش با هوسرانی وتمایلات پست نفسانی به ورطه سقوط وپوچی خواهندکشاند. حال که ملت های جهان رو به الله جل جلاله آورده اند ما وظیفه داریم اولا از آنها عقب نمانیم و دوما با پیشی گرفتن از آنها ( والسابقون السابقون اولئک المقربون ) راهنمای آنها باشیم که مجدد گرفتار منافقان وگمراه کنندگان نگردند تا هر چه سریعتر آن عزیز غائب، مدیریت عالم را به دست گیرد و این قافله بشریت رابه سرمنزل مقصود به بهترین نحو برساند.

    بایدچه کنیم وتکلیف چیست؟
    ۱- حسن‌ظن به خدا داشته باشیم، آن وقت میتوانیم پیش برویم. حسن ظن به وعده های الهی داشته باشیم و مطمئن باشیم که خداوندمتعال یار و یاور مستضعفان است و خوارکننده مستکبران
    ۲- امروز دنیاى اسلام در یک مقطع تاریخى قرار دارد؛ ما این مقطع را باید بشناسیم، ما از این مقطع نباید غفلت کنیم.
    ۳- ما مسلمانها اسلام را درست معرفى کنیم.
    ۴- رفتار خودمان را منطبق با اسلام کنیم.بایستى خود را اصلاح کنیم، باید خود را درست کنیم. خود را بسازیم. خود را با قرآن تطبیق دهیم. اخلاق خود را، رفتار خود را، با دوستان، با معارضان و معاندان، با مستکبران، طبق برنامه‌ى قرآن تنظیم کنیم.(مواظب باشیم که غیرمسلمانان ازمامسلمانان -به خصوص ماایرانیان- پیشی نگیرند)
    ۵- باید از دخالت و تسلط استکبار خلاص یابیم و نجات پیدا کنیم،شیطان را از دخالت و تصرف در سرنوشت خودکنار بگذاریم و دور کنیم.
    ۶- «و العاقبة للمتّقین» تقوا را شیوه‌ى عمل خودمان قرار بدهیم.

    مسلّم عاقبت و سرانجام کار، متعلق به امت اسلامى خواهد بود
    و این آینده به امید خدا چندان دور نیست.

    ومن الله التوفیق
    فدایی مهدی فاطمه

    پست الکترونیک:R.Alizadeh53@yahoo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.