مانیفست مبارزه

این متن فردا در روزنامه وطن امروز/ شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ کار شده است

قطعه ۲۶ ردیف عشق مقدس/ نمایی زیبا از مشهد مقدس

کاری از میلاد پسندیده

چه سخت است؛ بعد از ۲ ماه، حالا باید خداحافظی کنیم با لباس مشکی. الوداع. الوداع. الوداع. اول محرم، اجازه گرفتیم از فاطمه زهرا(س) که برای عزای عزیزش، مشکی پوش شویم و حالا گیرم که در آستانه عیدالزهرا سفید بپوشیم؛ چه کنیم با این دل که هنوز عزادار حسین است؟… امشب وقتی می خواهیم لباس عزای ارباب را از تن درآوریم، خوب است نجوایی کنیم با این پیرهن. تمام وجود ما پاره تن این لباس است. هنوز ۲ دست بریده در خاک کربلاست و هنوز زینب جز زیبایی چیزی نمی بیند… و ما امشب درمی آوریم این پیرهن را اما مهر حسین، از دل ما بیرون نمی رود. خداحافظ محرم و صفر سال همت مضاعف. آیا زنده می مانیم که باز هم برای سیدالشهداء سینه بزنیم؟… دیدم در صلاه آدینه هنگام “حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست”، مولای ما هم بر سینه می زند. خطبه “آقا” به زبان عربی، مرا یک سر به کوفه برد. کوفه، شقشقیه جغرافیاست، اما تهران ام القرای جهان اسلام است که انقلابش ۳۰ سال پیش از این و پس از این تا ظهور، “اسلامی” است. اگر از نماز خاورمیانه عربی –چه شیعه و چه سنی-  صدای انقلاب به گوش می رسد و اگر نوچه های مبارک، مثل بازیچه های داخلی، حتی به نماز مسلمین رحم نمی کنند، باید از خشم توده ها منتظر رفتن دیو بود. “دیو” چو بیرون رود، اما به این راحتی ها “فرشته” در نمی آید. غرب در آستانه بیرون رفتن دیو از خاورمیانه عربی، حالا که می بیند یارای نگه داشتن دیو را ندارد، می خواهد خودش را با انقلاب ملل عرب شریک کند، اما “نه” به مبارک، همان “نه” به غرب است. آنچه الان مهم است رفتن مبارک است. آمریکا در عراق به خوبی سنت تاریخ را فهمید که بعد از صدام، پس از دیو، حتی اگر فرشته هم سر کار نیاید، اما دولت مردمی، بی شک با آرمان های جمهوری اسلامی، بیش از عقاید غربی ها احساس قرابت می کند. اگر چه عراق هم مرز با خاک جمهوری اسلامی است اما مصر در همسایگی انقلاب اسلامی قرار دارد. مصر بیش از ۳۰ سال در همسایگی ما بوده و از صدقه سر همین مجاورت، خوب می داند که چه نمی خواهد. مصری ها صرف نظر از هر اختلافی که با هم دارند و ندارند، در “نخواستن مبارک” متفق القول اند. “نه” به مبارک اما دامن آمریکا و اسرائیل را هم بالطبع خواهد گرفت، اگر البته بگذارند مصری ها همچنان که “آزادانه” رای به محبوبیت سیدحسن نصرالله دادند، آزاد باشند که به حکومت اسلامی “آری” بگویند. حتی اگر انقلاب اسلامی بهمن ۵۷ الگوی مصری ها باشد که چنین است، اما سرنوشت هر قوم به دست خود آن قوم نوشته می شود. باورم هست از آمدن “سیدجمال” تا رفتن “جمال مبارک” می توانست راه کوتاه تری پیش پای مصری ها گذاشته باشد. مصر باید مُصِر باشد به آنچه نمی خواهد و بیشتر، به آنچه می خواهد. عزیز مصر این بار به جای مصر، در ایمان و اراده و قلب مصری های عزیز باید متجلی شود. ترجمه عربی خطبه خامنه ای به زبان انقلاب اسلامی خمینی، بیش از آنکه “فارسی” باشد، به زبان “اسلامی” است و زبان اسلام، بنا به تجربه “هیهات من الذله” است؛ چه زمان “نه” گفتن و چه آن زمان که می خواهی “آری” بگویی.

***
محبوبیت سیدحسن در جهان عرب را باید تجربه کرد و نه ترجمه. جهان اسلام قائل به “مانیفست مبارزه” است.

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سیداحمد می‌گوید:

    چه سخت است؛ بعد از ۲ ماه، حالا باید خداحافظی کنیم با لباس مشکی. الوداع. الوداع. الوداع. اول محرم، اجازه گرفتیم از فاطمه زهرا(س) که برای عزای عزیزش، مشکی پوش شویم و حالا گیرم که در آستانه عیدالزهرا سفید بپوشیم؛ چه کنیم با این دل که هنوز عزادار حسین است؟… امشب وقتی می خواهیم لباس عزای ارباب را از تن درآوریم، خوب است نجوایی کنیم با این پیرهن. تمام وجود ما پاره تن این لباس است. هنوز ۲ دست بریده در خاک کربلاست و هنوز زینب جز زیبایی چیزی نمی بیند… و ما امشب درمی آوریم این پیرهن را اما مهر حسین، از دل ما بیرون نمی رود. خداحافظ محرم و صفر سال همت مضاعف. آیا زنده می مانیم که باز هم برای سیدالشهداء سینه بزنیم؟…

    چقدر دلنشین بود این جملات؛
    چقدر در این لحظات نیاز داشتم به این جملات…

    ممنون داداش حسین.

  2. yotla می‌گوید:

    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما خامنه ای رهبر به لطف خود نگه دار آمین یا رب العالمین،

    امروز ساعت ده ونیم رفتم اما از اون موقع همه دنبال جا می گشتن، کاش می شد یه کم بیشتر
    برای عاشقان رهبری جا بذارن حضورشون رونشون بدن،

  3. سیداحمد می‌گوید:

    ترجمه عربی خطبه خامنه ای به زبان انقلاب اسلامی خمینی، بیش از آنکه “فارسی” باشد، به زبان “اسلامی” است و زبان اسلام، بنا به تجربه “هیهات من الذله” است؛ چه زمان “نه” گفتن و چه آن زمان که می خواهی “آری” بگویی.

    احسنت.
    تبارک الله داداش حسین.

  4. افق می‌گوید:

    سلام
    خدا قوت
    ترجمه عربی خطبه خامنه ای به زبان انقلاب اسلامی خمینی، بیش از آنکه “فارسی” باشد، به زبان “اسلامی” است و زبان اسلام، بنا به تجربه “هیهات من الذله” است؛

    ماشاالله..ماشاالله

  5. فرص الخیر می‌گوید:

    سلام
    محبوبیت سید حسن را باید تجربه کرد نه ترجمه

    حرف حساب جواب ندارد

  6. علی می‌گوید:

    سلام
    آقای قدیانی! لطفا یک متن بنویسید خطاب به شهردار تهران آقای قالیباف به این مضمون که لطفا زودتر نمای مناطقی که تهرانی‌ها بارها در آنجاها افتخار و حماسه آفریده‌اند و می‌آفرینند و خواهند آفرید را درست و تمام کند.
    آن از ضایع کاری میدان انقلابش در ۹ دی و این هم از خرابکاری وسط میدان فلسطین امروز و … .
    با تشکر

  7. سربازةٌ می‌گوید:

    صلی الله علیکم یا اهل بیت النبوة
    .
    این دل تا ابد عزادار حسین است. ان شاءالله.
    چه محرم باشد و چه نباشد؛ با روضه ی ارباب دمِ واویلا می گیریم.
    کل یوم عاشورا کل ارض کربلا.
    .
    چه زیبا خطبه می خوانی آسید علی.چقدر بادقت چینش وقایع را در سخنانت بر زبان می آوری و مرتبط می کنی تجارب پیشین را. رهبرم! من که جانم فدای توست، من که خونِ در رگم تقدیم راه انقلابی توست، من که اشک شوق می ریزم از حضور گرمت.رهبرم! چرا کسب اجازه می کنی از برای خطبه خوانیِ عربی؟! صدایت را دوست دارم وچه شیوا بود خطبه هایت، امروز.پر از امید.
    خدایا…
    عمرم را آنقدری قرار ده،تا ببینم جمال مهدی زهرا را، آنگاه که ظهور می کند…
    اللهم عجل لولیک الفرج.

  8. سربازةٌ می‌گوید:

    ترجمه ی خطبه ی بلیغ وفصیح عربی حضرت آقا در نماز جمعه ی امروز
    http://www.jahannews.com/vdciywazvt1aww2.cbct.html

  9. زوروو می‌گوید:

    سلام بر همگی خوشا به حالتان که نماز عشق رابه نایب خورشید اقتدا کردید ستاره های تهرانی …ماکه اینجا توی اصفهان فقط تصویر داشتیم ان هم به علت داشتن امتحان فیزیک به دستور ابوی گرام از دیدن هم محروم بودیم و بسنده کردیم به شنیدن که به راستی چه زیبا خطبه ایی خواند ماه عزیزمان الهی قربانش بروم
    بروم بخوانم تا ابوی نیامده
    فعلایاعلی….

  10. حسین غلامرضائی می‌گوید:

    ولی عجب بافتنی قشنگی پوشیده بود آقا.

  11. ز... می‌گوید:

    سلام امروز خاطره انگیزترین روز زندگیم بود چون برای اولین بار در نماز جمعه به امامت مولایمان شرکت کردم ان شاالله روزی تمام محبان اهل بیت بشود روزی…
    همیشه وقتی نهج البلاغه می خوندم دوست داشتم صدای مولادر گوشم بپیچد اما نمی شد ولی امروز از صمیم قلبم احساس کردم میشود …اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوی الله…
    از عطوف ومتواضع بودن مولایمان دیدم اجازه میگیرند دوست داشتم بگویم اجازه ی ما دست شماست اقا جوانی ما فدای شما وراه شما …
    اما می فرمودند دراخر خطبه که بعضی ها می گویند ما قصد گسترش تشیع و ولایت فقیه و..راداریم ومی خواهند ما متحد نباشیم و…چقدر مولای ما عزیزند ومعتقد به این اصل که سرنوشت ملت ها باید در دست خودشان باشد چقدر الهی ست رهبرمان
    همه باهم می گوییم اباالفضل علمدار خامنه ای نگهدار

    علمدار ولایت بسیجیان فدایت

  12. خورشید عالم تاب می‌گوید:

    تو نامردانه قشنگ می نویسی
    به روزم

  13. حسین غلامرضائی می‌گوید:

    سلام
    یه کار زدم که عکسش از سایت آقاس که یکی از ستاره کوچیک با یه قلب بزرگ رو نشون می ده که روی پوستری که دستشه نوشته: من حاجتم شکفتن لبخند رهبر است. گل هاش هم از یکی از طرح های سایت دوئله و نوشته ش هم از طرح های سایت آقا. اگه خوبه که بذارید اگه نه هم…
    http://www.islamupload.ir/images/pxp3kk3hfr6k0075853w.jpg
    یا علی بن موسی الرضا

  14. زوروو می‌گوید:

    بسیار زیبا بوداحسنت/ ح غلیظ تلفظ شود تا چشم حسودان کورشود// همین یک خط گویای همه چیزبود.
    محبوبیت سیدحسن در جهان عرب را باید تجربه کرد نه ترجمه……
    اوباما این محبوبیت را تجربه کرده که اینطور سوخته دیگر!

  15. ر.ر می‌گوید:

    چه سخت است؛ بعد از ۲ ماه، حالا باید خداحافظی کنیم با لباس مشکی. الوداع. الوداع. الوداع. چه کنیم با این دل که هنوز عزادار حسین است؟…

  16. علی می‌گوید:

    برنامه ریزی برای تخریب و انصراف آیت الله مهدوی کنی از ریاست آتی مجلس خبرگان

    خبرگزاری فارس: گمانه زنی ها برای ریاست آیت الله مهدوی کنی بر مجلس خبرگان در حالی شدت گرفته که جریان مخالف ، برنامه ریزی های گسترده ای برای تخریب و انصراف آیت الله مهدوی کنی انجام داده است.
    به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع رسانی جهان از تشکیل تیم ویژه علیه کاندیداتوری آیت الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان خبر داد.
    گمانه زنی ها برای ریاست آیت الله مهدوی کنی بر مجلس خبرگان در حالی شدت گرفته که جریان مخالف ، برنامه ریزی های گسترده ای برای تخریب و انصراف آیت الله مهدوی کنی انجام داده است.
    به گزارش جهان، اطرافیان هاشمی رفسنجانی در تازه ترین برنامه های خود اقدام به تشکیل یک تیم سیاسی رسانه ای کرده اند که تمام هدف این گروه عدم موفقیت آیت الله مهدوی کنی در انتخابات آتی هیئت رییس مجلس خبرگان است.
    گروهی از مسئولان روزنامه ها، برخی اعضای مجلس خبرگان، خانواده هاشمی رفسنجانی و مسئولان ارشد دانشگاه آزاد جزء اعضای این تیم به شمار می روند.
    جریان سیاسی رسانه ای ویژه ای نیز در استانها فعالیت خود را آغاز کرده است.
    عمده ترین محورها برای تخریب و انصراف آیت الله مهدوی کنی در چند حوزه خلاصه شده است.
    این تیم طی روزهای آینده سعی زیادی خواهد داشت تا القا کند مقامات ارشد کشور با ریاست آیت الله مهدوی کنی بر مجلس خبرگان مخالف هستند.
    بیماری و کهولت سن آیت الله مهدوی کنی از دیگر محورها خواهد بود.
    در این میان ماموریت ویژه ای برای مهدی خزعلی در نظر گرفته شده است.وی مامور است تا مطالبی را علیه آیت الله مهدوی کنی و برخی اعضای خانواده وی در وبلاگش مطرح کند.
    این تیم فعالیت ویژه ای برای لابی با آیت الله مهدوی کنی جهت انصراف وی پیش بینی کرده است تا جایی که قرار است شدت فشارها بر مهدوی کنی به گونه ای باشد تا ایشان در معذوریت اخلاقی گرفتار شده و وارد عرصه انتخابات هیئت رییسه مجلس خبرگان نشوند.
    تاکید بر مقبولیت و مصلحت ریاست هاشمی بر مجلس خبرگان، و جذب افراد میانه که در بین گزینه هاشمی-مهدوی کنی تردید دارند؛ از دیگر راهبردهای این تیم مطرح شده است.
    ترس از حضور آیت الله مهدوی کنی و بسیج تمام امکانات و اشخاص برای تخریب و انصراف آیت الله مهدوی کنی در حالی صورت می گیرد که چندی پیش منابع خبری تاکید کردند “آیت الله علم الهدی در رایزنی هایی که با جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری داشته ، این موضوع را مطرح کرده که از آیت الله مهدوی کنی بصورت جمعی درخواست کنیم برای ریاست مجلس خبرگان کاندید شود.
    گفته می شود در رایزنی های انجام شده بیش از ۵۰ تن از اعضای خبرگان موافق کاندیداتوری آیت الله مهدوی کنی هستند. “

  17. سید محمود می‌گوید:

    حرم فقط حرم حسین -اللهم الرزقنا کربلا-السلام علیک یا اباعبدالله – داداش حسین اجرت با سید الشهدا

  18. سیداحمد می‌گوید:

    یه پیام “بی زرگانی” برم؟

    ساعت ۲۳:۴۰
    تعداد افراد آنلاین: ۳۷ نفر

    ماشالله حزب الله
    داداش حسین عزیز بسیجیها فـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدائی داری….

  19. آیدا... می‌گوید:

    یاراحم العبرات

    شیعیانت را ببین!
    در دست هایشان همگی خبر پایان صفر،
    دنبال تو می گردند
    دنبال برات بهشتشان از تو
    دنبال تو
    که خود خود بهشتی

    از رسول الله -صلی الله علیه و آله- نقل شده است:
    هر کس خبر تمام شدن این ماه را به من دهد، بشارت بهشت را به او می دهم

  20. بی قلم می‌گوید:

    چرا تو ای شکسته دل خداخدا نمیکنی؟ خدای بی نیاز را چرا صدا نمیکنی؟

  21. بی قلم می‌گوید:

    تو محرم دل مایی خدا کند که بیایی
    صفا و مروه کجایی خدا کند که بیایی

  22. بی قلم می‌گوید:

    خدایا دوست دارم منم خطری باشم واسه دشمنات، پس از فضل و کرمت لایقم کن.
    آمین یا رب العالمین

  23. علی می‌گوید:

    مبارک ! (گفت و شنود)

    گفت: دهه فجر امسال حال و هوای دیگری دارد.
    گفتم: فجر خاورمیانه هم در سالروز فجر انقلاب اسلامی ما دمیده است.
    گفت: آمریکا و متحدانش باور نمی کردند که ۳۲ سال پس از انقلاب اسلامی در ایران، و بعد از آنهمه کینه توزی علیه انقلاب و صرف هزینه های هنگفت برای جلوگیری از گسترش آن، امروزه شاهد انقلاب های دیگری در خاورمیانه باشند.
    گفتم: انقلاب اسلامی مردم مصر، تونس، الجزایر، اردن، یمن و جرقه های اولیه آن در عربستان و…
    گفت: حیوونکی ها، آمریکا و متحدانش چی فکر می کردند، چی شد! دهه فجر امسال هزاران بار بیشتر از سال های پیش جای تبریک دارد.
    گفتم: ولی من آرزو می کنم که دهه فجر امسال «مبارک» نباشد!

  24. ناشناس می‌گوید:

    رهبر از این ره بر تر ؟مگه میشه

    اللهم احفظ لنا قائدنا.
    اللهم آمین.

  25. ز.الف می‌گوید:

    به فرموده آقا:
    کسی در این جنگ پیروز است که با اراده تر باشد و در جنگ اراده کم نیاورد…
    به راستی تمام ماجرا هم همین است.

  26. سیداحمد می‌گوید:

    دوستان به مطلب مهمی که هم اکنون در ستون کنار قرار گرفته توجه کنید؛ لطفا.

  27. خان باجی می‌گوید:

    سلام علیکم و رحمه الله
    بدا به حال من و امثال من که از این دو ماه بهره نبردیم . انقدر که ظواهر دنیا مشغولمون کرده .
    یاعلی

  28. جهادمقدس می‌گوید:

    سلام علیکم
    افتخار است سربازی چنین رهبر اندیشمندی؛ ای فرزندان کنعان..!
    احسنت بر این همه تیزهوشی، نکته سنجی، فصاحت و بلاغت!
    لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم

  29. صبا می‌گوید:

    “این صداهایی که در مصر شنیده میشد امروز برای من آشناست”

    “این حوادث بسیار مهم است یک زلزله واقعی ست اگر ملت مصر به کمک و توفیق الهی بتواند این کار را پیش ببرد آنچه برای سیاستهای آمریکا در منطقه پیش خواهد آمد یک شکست غیر قابل جبران برای آنهاست.”
    محرم را دوست میدارم ،اوج عشقبازی امام حسین با خدا ست اما صفر را نه …امان از دل زینب

  30. سحر می‌گوید:

    “اول محرم، اجازه گرفتیم از فاطمه زهرا(س) که برای عزای عزیزش، مشکی پوش شویم و حالا گیرم که در آستانه عیدالزهرا سفید بپوشیم؛ چه کنیم با این دل که هنوز عزادار حسین است؟…”

    کاش … وقتی خدا در حشر بگوید : چه داشتی؟

    سر برکند حسین … بگوید : حساب شد

  31. جهادمقدس می‌گوید:

    عید الزهرا(سلام الله علیها)!
    جای تامل است، چرا که نقطه عطف و آغاز مصائب اهل بیت(علیهم السلام)، آخرین روز ماه صفر است.
    سلام بر بانوی مظلومه…
    بولهب شد زنده و در کوچه راهش را گرفت
    ضربت دستان او نور نگاهش را گرفت

    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد
    یا علی

  32. قاصدک می‌گوید:

    با سلام خدمت اقای قدیانی و با تشکر از نوشته های زیباتون که حرف دل ما هم هست.فقط در بعضی از نوشته هاتون مطلبی هست که مرا بسیار ناراحت میکند اینکه شما عاشقان اقا و حامیان رئیس جمهور عزیزمون را از جنوب شهر میدونید بدون توجه به اینکه من و خانواده ام و خیلی های دیگه که بالا شهر زندگی می کنند فدایی اقا هستیم و گوش به فرمان ایشون.اجر شما با سیدالشهدا
    حسین قدیانی: خودمونیما! خواستین به این بهونه بگین بالاشهری هستین!

  33. ققنوس 19 می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام و احترام حضور حاج داداش حسین بسیجی ها!
    آری لباس سیاه را درآوردیم اما دلمان هنوز سیاه است و هنوز گرفته ! که در واقع با ماجرای ۲۸ صفر و رحلت پیامبر و ماجرای سقیفه و انتخاب اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد ! مگر می شود دلشاد بود با انحراف مسیر حکومت از امامت به خلافت اسلام و مسلمین و شیعه چه ها که نکشید! آه گرد و خاک سقیفه دارد خفه ام می کند و چشمانم منتظرو در دل می گویم خدا کند که بیاید مسافری که نیامد و کوچه کوچه بنازم به عابری که نیامد!

  34. ستاره خرازی می‌گوید:

    میلاد پسندیده خیلی طرحت قشنگ و دل نشینه ممنون
    به خدا که همینه و غیر این نیست
    سلم لمن سالمکم خامنه ای حرب لمن حاربکم خامنه ای

  35. ستاره خرازی می‌گوید:

    ترجمه متن خطبه عربی امام خامنه ای روحی فداه
    بسم الله الرحمن الرحیم

    درود بر آحاد امت اسلامی هر جا که باشند. اکنون در دنیای اسلام حادثه‌ئی بزرگ و باشکوه و سرنوشت‌ساز در حال وقوع است. حادثه‌ئی که میتواند همه‌ی معادلات استکبار را در این منطقه بسود اسلام و بسود ملت‌ها دگرگون سازد. حادثه‌ئی که میتواند عزت و کرامت را به ملت‌های عرب و امت اسلامی برگرداند و غبار ده‌ها سال رفتار ظالمانه و تحقیر و تذلیلی را که از سوی آمریکا و غرب بر این ملت‌های کهن و ریشه‌دار وارد آمد، از سر و روی آن‌ها پاک کند.

    این حادثه‌ی معجزآسا به‌وسیله‌ی ملت تونس آغاز شد و به‌وسیله‌ی ملت بزرگ و رشید مصر به اوج رسیده است. نَفَس در سینه‌ی دنیای غرب و نیز دنیای اسلام –هر یک به دلیلی- حبس شده است که ببینند مصر بزرگ؛ مصر نوابغ قرن اخیر؛ مصر محمد عبده و سیدجمال؛ مصر سعد زغلول و احمد شوقی؛ مصر جمال عبدالناصر و الشیخ حسن البنا؛ مصر ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳، اکنون چه خواهد کرد؟ و پرچم همت خود را تا کجا بلند نگه خواهد داشت. اگر این پرچم معاذالله سقوط کند دوران تیره و تاری به دنبال خواهد داشت و اگر به قله برسد و نصب شود سر بر آسمان خواهد کشید.

    ملت تونس توانستند حاکم خائن و سرسپرده‌ی آمریکا و دین‌ستیز را برانند، ولی خطا است اگر گمان شود که این، آن نتیجه مطلوب است. یک نظام وابسته باخروج مهره‌های آشکارش، ساقط نمیشود. اگر بجای آن مهره‌ها، هم‌پالگیهای آنها جایگزین شوند چیزی عوض نشده و دام فریب در برابر ملت گسترده شده است. در انقلاب اسلامی ایران بارها خواستند ملت ما را در این دام بیفکنند ولی هوشیاری ملت و رهبر عظیم و الهی‌اش، ترفند دشمن را دانستند و خنثی کردند و راه را تا آخر ادامه دادند.

    و اما مصر، مساله‌ی مصر یک نمونه بی‌نظیر است، زیرا مصر در دنیای عرب یک کشور بی‌نظیر است. مصر اولین کشور دنیای اسلام است که با فرهنگ اروپائی آشنا شد، و اولین کشور دنیای اسلام است که خطر تهاجم این فرهنگ را شناخت و در برابر آن موضع گرفت. اولین کشور عربی است که پس از جنگ جهانی دوم یک دولت مستقل تشکیل داد و از منافع ملی خود در ملی کردن کانال سوئز دفاع کرد، اولین کشوری است که با همه‌ی توان به کمک فلسطین رفت و در دنیای اسلام ملجأ فلسطینیان شناخته شد. سیدجمال‌الدین، مصری نبود ولی جز در مصر هم نمیتوانست امیدی به فهم دغدغه‌ی بزرگ خود از سوی یک ملت مسلمان داشته باشد. ملت مصر، در صحنه‌ی مبارزات دینی و سیاسی، لیاقت خود را به اثبات رسانید و در تاریخ ثبت کرد. محمد عبده و شاگردانش و سعد زغلول و هوادارانش مردمی مرتجع و دنیانشناس نبودند. آنها نوابغ بزرگ و شجاع و بیداری بودند که هر ملتی با پرورش یک نفر مانند آنان میتواند به لیاقت خود فخر بفروشد. مصر با این عمق فرهنگی و دینی و سیاسی، به حق، در جایگاه رهبری دنیای عربقرار گرفت.

    بزرگترین جرم نظام کنونی مصر این است که این کشور را از آن جایگاه رفیع به رتبه­‌ی یک مهره‌­ی بی­‌اختیار در بازیهای سیاسی‌اش در منطقه، تنزل داد. انفجار امروز ملت بزرگ مصر، پاسخی به این خیانت بزرگ است که دیکتاتور وابسته، نسبت به ملت خود مرتکب شد.

    امروز در همه دنیا بازار تحلیلهای گوناگون درباره‌ی قیام ملت مصر، داغ است و هرکس چیزی می‌گوید، ولی هرکس مصر را بشناسد به روشنی خواهد دانست که مصر در حال دفاع از کرامت و عزت خویش است. ملت مصر گریبان خیانتکارانی را گرفته است که کرامت او را بر باد داده و ملتی را که در اوج عزت بود، پایمال غرور و تکبر دشمنانش کرده­اند. یک نمونه­ی بارز، جایگاه مصر در قضیه فلسطین است. فلسطین از ده‌ها سال پیش، محوری‌ترین مساله این منطقه است و در‌هم‌تنیدگی مسائل این منطقه چنان است که هیچ کشوری و هیچ ملتی در آن، نمیتواند سرنوشت خود را جدا از مساله فلسطین تصور کند. دو جبهه بیشتر هم وجود ندارد: یا حمایت از فلسطین و از مبارزات عادلانه آن، و یا قرار گرفتن در جبهه مقابل.

    ملتهای منطقه از ابتدا موضع خود را روشن کرده‌اند، لذا وقتی دولتی به حمایت از فلسطین می‌پردازد از حمایت ملت خود و ملتهای عرب و مسلمان برخوردار میشود. این را مصر در سالهائی از دهه ۶۰ و ۷۰ آزموده است اما وقتی خود را در جبهه دیگری تعریف کند، ملت از او روی برمیگرداند. در مصر از پیمان ننگین کمپ دیوید این شکاف میان دولت و ملت مصر پدیدار شد. ملت مصر که در ۶۷ و ۷۳ با جان و مال خود به کمک فلسطین رفته بود، بتدریج دید که حاکمان چنان در سرسپردگی و اطاعت از آمریکا افراط کرده‌اند که مصر به هم‌پیمان وفادار دشمن صهیونیستی و غاصب تبدیل شده است. سیطره‌ی آمریکا بر حاکمان مصر همه‌ی زحمات گذشته‌ی آنان در حمایت از فلسطین را بر باد داد و مصر به بزرگترین دشمن فلسطین و بزرگترین حامی صهیونیستها تبدیل شد.

    و این در حالی بود که سوریه شریک مصر در جنگ ۶۷ و ۷۳ با وجود فشارهای شدید آمریکا توانست مواضع مستقل خود را حفظ کند. کار نظام سرسپرده‌ی مصر به جائی رسید که مردم مصر برای نخستین بار در تاریخ دیدند که در جنگ اسرائیل علیه برادرانشان در غزه دولتشان در جبهه‌ی اسرائیل قرار گرفته است و نه تنها کمک نمیکند بلکه در جبهه‌ی دشمن بشدت فعال است. تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد که حسنی‌مبارک همان کسی است که در محاصره‌ی وحشتناک مردم غزه و در ۲۲ روز کشتار زن و مرد و کودک غزه، همکار و امین و شریک اسرائیل و آمریکا بود. مردم مصر در آن روزها چه کشیدند؟ تلویزیون صحنه‌هائی از احساسات شدید مردم مصر را نشان داد که با گریه از وضعیت خود و از این که اجازه نمی‌یابند به برادران فلسطینی خود یاری برسانند، سخن می‌گفتند. ملت مسلمان مصر دیگر چقدر میتوانست تحمل کند؟ آنچه امروز در قاهره و دیگر شهرهای مصر مشاهده میشود، انفجار خشم مقدس و فوران عقده‌هائی است که در طول سالیان متمادی رژیم نامسلمان و خائن و دست‌نشانده با رفتار خود در دل مردان و زنان آزاده‌ی مصری متراکم ساخته است.

    قیام ملت مسلمان مصر، یک حرکت اسلامی و آزادیخواهانه است. من بنام ملت و دولت انقلابی ایران به شما ملت مصر و ملت تونس درود میفرستم و پیروزی کامل شما را از خداوند عزیز مسألت میکنم. من به شما و قیامتان افتخار میکنم. شک نیست که قیام ملتها، بسته به اقتضائات جغرافیائی و تاریخی و سیاسی و فرهنگی،در هر کشوری دارای مختصات منحصر‌به‌فرداست و نمیتوان چیزی را که در انقلاب کبیر اسلامی در ۳۰ سال پیش در ایران واقع شد، عیناً در مصر یا تونس یا هر کشور دیگر اسلامی انتظار داشت، لیکن مشترکاتی هم وجود دارد که در آنها، تجربیات هر ملتی می‌تواند برای ملتهای دیگر به کار آید. تجربه‌هائی که امروز می‌تواند به کار بیاید اینها است:

    ۱٫ در هر قیام مردمی، جنگ واقعی بین اراده‌ها است. هر طرفی که مصمم‌تر باشد و سختی‌ها را تحمل کند پیروز قطعی است. قرآن به ما می‌آموزد که: «إنّ الّذینَ قالُوا رَبُّنُا اللَّه ثُمَّ استَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَه ألَّا تَخافُوا وَ لا تَحزَنُوا وَ أبشِرُوا بِالجَنَّهِ الَّتی کُنتُم تُوعَدونَ»(۳) وبه پیامبرش می‌فرماید: « فَلِذلِکَفَادعُوَاستَقِمکَمااُمِرتَ وَ لا تَتَّبِع أهواءَهُم»(۴) دشمن می‌کوشد با زور و فریب، اراده‌ی شما را تضعیف کند. مراقب باشید اراده‌ی شما سست نشود.

    ۲٫ دشمن شما سعی می‌کند شما را از دست یافتن به هدف‌های خود نومید کند. در حالی که وعده‌ی الهی می‌گوید: «وَنُرِیدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»(۵). به وعده‌ی مؤکد و بی‌تردید خداوند اعتماد کنید که می‌گوید: «وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ »(۶).

    ۳٫ دشمن شما با تجهیز مزدوران امنیتی خود آن‌ها را به مقابله با شما گسیل می‌کند تا با ناامنی و هرج و مرج مردم را به ستوه بیاورند. از آن‌ها نهراسید. شما از مزدوران قوی‌ترید. شما اکنون در مرحله‌ای قرار دارید که خداوند در آن مرحله به پیامبر و یارانش فرمود: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ إِن یَکُن مِّنکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُواْ مِئَتَیْنِ وَإِن یَکُن مِّنکُم مِّئَةٌ یَغْلِبُواْ أَلْفًا مِّنَ الَّذِینَ کَفَرُواْ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ یَفْقَهُونَ»(۷). شما می‌توانید با اتکال به خدا و اعتماد به جوانان پر‌انگیزه‌ی خود بر هر ناامنی و هرج و مرجی فائق آئید.

    ۴٫ سلاح مهم ملت‌ها در مواجهه با ابرقدرت‌ها و حکام مزدور، اتحاد و یکپارچگی آن‌ها است. دشمن شما تلاش می‌کند با انواع ترفندها یکپارچگی شما را از بین ببرد. مطرح کردن نقاط افتراق، مطرح کردن شعارهای انحرافی، مطرح شدن چهره‌های بدسابقه و نامطمئن به عنوان جانشین رئیس جمهور خائن، از جمله‌ی انگیزه‌سازی برای تفرقه است. اتحاد خود را بر محور دین و نجات کشور از شر مزدوران دشمن، حفظ کنید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا»(۸).

    ۵٫ به مانورهای سیاسی و مزورانه‌ی آمریکا و غرب، اعتماد نکنید. آنها که تا چند روز پیش از رژیم فاسد پشتیبانی میکردند، اکنون که از نگهداشتن آن ناامید شده‌اند دم از حق ملتها می‌زنند. آنها با این پوشش، تلاش میکنند مهره‌ها را جابجا کنند و با چهره‌سازی، وابستگان خود را بار دیگر بر شما مسلط کنند. این توهین به شعور ملتها است، آن را تحمل نکنید و جز به استقرار یک نظام کاملا مستقل و مردمی و مؤمن به اسلام رضایت ندهید.

    ۶٫ علمای دین و ازهر شریف که سوابق درخشان آن زبانزد است، نقش خود را کاملا برجسته کنند. مردمی که قیام خود را از مسجد و نمازجمعه آغاز میکنند و شعار الله اکبر میدهند، از علمای دین توقع بیشتری دارند و این توقع بجا است.

    ۷٫ ارتش مصر که افتخار شرکت در حداقل دو جنگ با دشمن صهیونیست را دارد در این مرحله در معرض آزمونی بزرگ و تاریخی است. دشمن میخواهد از آن برای سرکوب مردم استفاده کند. اگر خدای نخواسته این اتفاق بیفتد ضایعه‌ئی که پیش خواهد آمد برای ارتش قابل جبران نیست آن که از ارتش مصر باید بترسدصهیونیستهایند نه مردم مصر. البته عناصر ارتشی که خود از مردم و فرزندان آنهایند سرانجام به مردم خواهند پیوست و این تجربه‌ی شیرین یک بار دیگر در مصر تکرار خواهد شد.

    ۸٫ و بالاخره آمریکا که سی سال از حکام مزدور، بر ضد ملت مصر حمایت کرده، اکنون در موضعی نیست که بتواند در قضیه‌ی مصر به عنوان میانجی وارد شود. به هرگونه توصیه و اقدام آمریکایی در این زمینه‌ها به چشم بدبینی بنگرید و به آن اعتماد نکنید.

    برادران و خواهران عزیز! اینها تجربیات ما است، من به عنوان برادر مسلمان شما و از سر تعهد دینی، آن را با شما درمیان گذاشتم. بوقهای تبلیغاتی دشمن مانند همیشه فریاد خواهند کرد که ایران میخواهد دخالت کند، میخواهد مصر را شیعه کند، میخواهد ولایت فقیه را به مصر صادر کند و میخواهد و میخواهد… این دروغها را سی سال است میگویند تا ملتهای ما را از یکدیگر جدا و از کمک یکدیگر محروم کنند ومزدوران آنها هم آن را تکرار میکنند. «یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا وَلَوْ شَاءَ رَبُّکَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا یَفْتَرُونَ»(۹). با این ترفند‌ها، هرگز وظائفی را که اسلام بر دوش ما گذاشته است رها نخواهیم کرد. و الله من وراء القصد.
    واستغفرالله لی و لکم.

    ۱) احزاب: ۱
    ۲) شمس: ۱
    ۳) فصلت:۳۰
    ۴)شورا: ۱۵
    ۵) قصص: ۵
    ۶) حج:۴۰
    ۷) انفال:۶۵
    ۸) آل عمران: ۱۰۳
    ۹) انعام: ۱۱۲

  36. سلاله 9 دی می‌گوید:

    چه کنیم با این دل که هنوز عزادار حسین است؟

  37. زهرا سادات می‌گوید:

    عالی بود عالی
    ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
    التماس دعا

  38. یک بنده خدا می‌گوید:

    کی میرود این نامبارک؟ خون مصری ها را در شیشه کرد که!

  39. احمد می‌گوید:

    سلام داداش حسین ۱ – نمی دونم چندتاسیداحمدداریم ولی اگه سیداحمدهمونه که شماروخیلی دوست داره وماهم همچنین ، بایدیه کم عدالتواینجارعایت کنی مثلایکی ازرفقاقسمتی ازمتن شمارودرکامنت گذاشته بودکه شماگفتی این کارهاداره لوس می شه البته منم کاملاموافقم امااین سیداحمدعزیزکه ندیده منم خیلی می خوامش همین کارومی کنه ومتنهای شمارودوباره کامنت می کنه ۲ – نمی دونم تاحالاکسی بهت گفته که تن صدات هم دست کمی ازنوشته هات نداره وبه دل می نشینه فقط فرقش اینه که اگه بتونی متنهایی که قالب طنزداره بدی خودسران محترم فتنه بخونن باحال تره ۳ -نمی دونم چراآقاپای نازنینشونوموقع تشهد نمازستون کرده بودندانشاءالله خداازعمرناقابل ماکم کند وبه عمرپربرکت آقامون بیافزاید.آمین

  40. السلام علی الحسین و اصحابه
    سلام حسین جان
    خدا گواه است که در چند جای کربلا یادتان کردم
    و از حضرت ارباب طلب عاقبت به خیری نمودم
    .
    .
    .
    گنبد، حرم، ضریح، علم، راه کربلا
    باور نمی کنم که تمامش تمام شد…

  41. امید که ای خیل عزادار حسینی
    زهرا به شما “خسته نباشید” بگوید
    عزاداری ها قبول
    در اوج دلشکستگی و دلتنگی که از قافله کربلا جا مانده بودم
    و دقیقا همان ساعتی که داشتم روی طرح “آلبوم دوستان” کار می کردم، خبر رسید که ویزا آماده شده و سریع خودت را به اتوبوس برسان. طرح را تمام کردم و تقدیم کردم و …

  42. مریدانی می‌گوید:

    سلام
    یاد ندارم نظر داده باشم ولی همیشه خواننده مطالبتان هستم ،خیلی ها واقعا به دل می نشینند،بعضی ها واقعا فوق العاده اند .خدا خیرتون بده.با اتفاقی که دیروز افتاد به خودم گفتم یه چیزی بنویسم و بگم بله ما هم هستیم .دیروز همش احساس می کردم تو مسیر
    یکی رو خواهم دید ،حسم درست بود موقع برگشت نا خودآگاه شما رو دیدم که کم مونده بود داد
    بزنم دادش حسین بچه بسیجی ها (البته ببخشید ها،این جمله تو ذهنم هک شده)بعد تند تند با خودم گفتم نه ایشون آقای قدیانی هستند.خودمو کشتم که از شما یه عکس بندازم ولی نشد که نشد شاید هم راضی نبودید و شما به سمت بالای میدون ولی عصر داخل یه کوچه شدید
    و دور شدید .خلاصه می خواستم بگم که حاجی خیلی خوشحال شدم شما رو دیدم .خدایش لباسهای قشنگی می پوشید و خیلی خوش تیپ تشریف دارید دیگه ببخشید دیگه دیگه
    یا علی

  43. سمخط (سید مهدی) می‌گوید:

    سلام

    الوداع پیراهن مشکی. ندرت تورو بی وضو به تن کردم. برام دوست داشتنی هستی نه برای ذات ماتمت که برای مجالس عشق بازی که باهم رفتیم. دوستت دارم چون “خونه آیت ا… ….” پای دیگ شُله(مشهدی) آقا ابوالفضل روت شُله ریخت، تو هیئت “نوکران زائران امام رضا” سوپ. چون هروقت به سینه زدم تو هم سیلی خوردی……

    جانم فدای رهبر

  44. احمد می‌گوید:

    جدیدترین اظهارنظرعلی فریمانی : من مطمئنم اگر مطهری بود داستان شکل دیگری پیدا می­کرد و حتی تسخیر لانه جاسوسی هم اتفاق نمی‌­افتاد و ایشان سریعا بازرگان را برکنار می­‌کرد یا روش و کار او را تصحیح می­‌کرد.

  45. سوسو می‌گوید:

    پیامبر اسلام :هر که مژده اتمام صفر را به من بدهد من مژده بهشت را به او میدهم
    (نقل به مضمون)
    ای پیامبر خدا بشارت باد بر تو اتمام ماه صفر.
    ماه اسیری خاندانت.
    ماه غصب حق پسر عمو وبرادر وجانشین برحقت علی بن ابیطالب (ع).
    یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجه .
    به امید بشارت روز ظهور امام زمان …………….
    حلول ماه ربیع الاول مبارک.

  46. سربازه اقا می‌گوید:

    ایشالله یه روزی خبره اعدام اون ۳ ملعونو میدن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.