من هنوز آنقدر بی پول نشده ام…

به خباثت انگلیسی ها یکی از همین ضرب المثل شان می توان پی برد؛ “من هنوز آنقدر پول دار نشده ام که جنس ارزان بخرم”. این ضرب المثل می خواهد بگوید که قشر ضعیف، چون قدرت خرید مکرر ندارد، باید همان یک بار هم که برای خرید می رود، جنس گران و خوب بخرد. سئوال مشخص من از طراح این ضرب المثل این است؛ آیا آدمی که از نظر مالی مشکل دارد، اصولا قدرت خرید جنس خوب، که عمدتا همان جنس گران است، دارد؟!… و اگر داشته باشد، آیا چنین آدمی در ردیف قشر آسیب پذیر جامعه است، که مخاطب اول این ضرب المثل قرار بگیرد؟!

***
زیاد روباه پیر با حرف و ضرب المثل و شلوار اتوکشیده و کراوات و شعر و آکسفورد و شعور و گاهی سخن حق، اراده باطل کرده. این ضرب المثل که در بالا آمد، مخاطبش خود غربی ها نیستند، بلکه “ما” هستیم تا “جنس گران” بخریم و چون جنس گران، اغلب همان “جنس خارجی” است، ما می شویم، مصرف کننده سر به راه کالای غرب و… البته شرق!

***
گفتم “شرق”، چه خوب که من هم ضرب المثلی بسازم؛ “من هنوز آنقدر بی پول نشده ام که جنس چینی بخرم”. بیاییم از شعار “نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی”، “شرقی” اش را حذف نکنیم. چین به فکر جیب خودش است؛ این جیب اقتضا کند، در دعوای ما با آمریکا، طرف ما را می گیرد و اقتضا نکند، طرف آمریکا را می گیرد؛ به همین راحتی!

***
همین است حکایت ما و همسایه خیلی شمالی مان، یعنی روسیه!… از ۲ شعار سبزها در ایام فتنه ۸۸ آنطور که باید بدم نیامد؛ “مرگ بر چین” و “مرگ بر روسیه”. از دیپلماسی آنقدرش را می فهمم که… بعله! دشمنِ دشمنِ ما دوست ماست اما چین و روسیه آیا با همان شدت که ما خیال می کنیم، دشمن آمریکا هستند؟!… بعید می دانم! چین و روسیه دوست خوب جیب خودشان هستند؛ نه با اوباما دشمنی دارند و نه با ما.

***
این نوشته را یک بار دیگر از پایین به بالا بخوانید؛ پیر شده اما نمرده روباه پیر!

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. سحر می‌گوید:

    اِ..جدی ها…تا حالا به این طرف قضیه فکر نکرده بودم…فکر می کردم ضرب المثل جالبیه…البته هست ولی نه اونطور که من تصور می کردم!
    آقایون کی پس به این نتیجه می رسند که لانه روباه رو ببندند؟!

    از مرگ بر چین بیشتر خوشم میومد….تنفرم از چین بیشتره تا روسیه…با اینکه فرقی ندارند ولی یه حس شخصیه.

  2. سیداحمد می‌گوید:

    از ۲ شعار سبزها در ایام فتنه ۸۸ آنطور که باید بدم نیامد؛ “مرگ بر چین” و “مرگ بر روسیه”.

    البته نه با هدفی که سبزها! شعار میدادند، با همان هدف “نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی”

    نکته مهم و قابل توجهی بود. ممنونم از شما که حواستان به همه جا هست!
    مخلصیم داداش جانم.

  3. 12221157 می‌گوید:

    سلام
    تیتر رو که دیدم فکر نمی کردم مرتبط با این ضرب المثل باشه!
    حسین قدیانی: اما متن را که خواندید، مطمئن شدید، اوضاع مالی ام خیلی هم بد نیست!

  4. 12221157 می‌گوید:

    دو بار خوندم استاد
    آره

    پیر شده اما نمرده روباه پیر!

  5. آذرخش می‌گوید:

    خیلی قشنگ تفسیر کردید.
    خیلی خوبه که بعضی وقت ها به مسائل از زوایای دیگه نگاه کنیم.

  6. سحر می‌گوید:

    راستی ضرب المثل خوبی ساختید؛ “من هنوز آنقدر بی پول نشده ام که جنس چینی بخرم”
    فقط حیف که کسی مثل اون ضرب المثل، پشت این یکی برنامه ریزی و سیاست گذاری نمی کنه!

  7. طاهره فتاحی می‌گوید:

    سلام.
    از این جور متن های “از پایین به بالا بخوان” و ” جمله های قزمز را بخوان آبی را نخوان” و …. خیلی خوشم می آید. بسی مشعوف شدم از خواندن این متن شما.
    ولی تیترش خیـــــــــــلی غلط انداز بود ها…

  8. طاهره فتاحی می‌گوید:

    نمی دانم چرا وقتی در کامنت های متن قبلی دیدم که امروز تولد پدرتان است یاد این شعر افتادم: ” لبخند تو را چند صباحی ست ندیدم……یک بار دگر خانه ات آباد بگو سیب”
    .
    .
    .
    تولدشان مبارک…

  9. زهرا می‌گوید:

    با صحبت هایتان کاملا موافقم قبلا از روسیه و مخصوصا رئیس جمهور سابقش خیلی خوشم می آمد ولی وقتی در قضیه قطعنامه ها پشت آمریکا ایستاد و چندی بعد دوباره اعلام حمایت از ایران کرد حکمت شعار نه شرقی و نه غربی را با تمام وجود حس کردم و باز به دوراندیشی اماممان آفرین گفتم

    وقتی این کشور ها را می بینم یاد جعبه ی مداد رنگی می افتم اینها از دو رنگی گذشته اند هر روز یک رنگ دارند متفاوت با رنگ قبل

  10. فگار می‌گوید:

    نکته بسیار جالبی بود؛ لذت بردم حاج حسین جان.
    راستی خواهش می کنم این مطلب را حتما بخوانید و نظرتون را بگید. ممنون میشم.

    آیا هر اصولگرایی یک حزب الهی واقعی است؟
    http://fegar.blogfa.com/post-4.aspx

  11. مهدی می‌گوید:

    واقعا این خرید جنس های خارجی هم معضلی است .

  12. هادی می‌گوید:

    اول: توی چین هم جنس با کیفیت و اوریجینال فراوونه و هم جنس تقلبی و بنجل. فروشنده هم کاملاً بهت میگه که کدوم تقلبیه و کدوم اصله!
    اگه جنس اصل رو بخری که قیمتش هم انصافاً معقوله و نه خیلی ارزونه و نه خیلی گرون، هر کجای دنیا هم باشی فروشنده موظفه به گارانتی و خدمات پس از فروشش عمل کنه وگرنه دولت کار و کاسبیشو تخته می کنه.
    اما اگه جنس بنجل و تقلبی رو بخری که ۱/۱۰۰ قیمت اصلش نیست، از لحظه ای که پولو دادی دست فروشنده، مسئولش خودتی و هیچ کاری به اون نداره.
    دوم: این تقصیر خود ماست که برای سود بیشتر حاضر می شیم جیب چینی ها رو پر کنیم و سفارش های چند صد هزارتایی بدیم از جنس های درجه چهار و پنج چینی و برای فرار از عوارض گمرکی، جنس رو بصورت قطعات جدا از هم وارد کشور کنیم و تو کشور اونا رو سرِهم کنیم و به هموطنامون غالب کنیم، و هم تعرفه گمکی بسیار پایین(۴ درصد) بدیم، هم سود زیادی ببریم از قیمت چندین برابری که رو جنس می کشیم . یعنی سود دوبله سوبله!
    چینی ها که مجبورمون نکردن از اونا بخریم، کردن؟ خب بریم از “دبی” بخریم!!!
    سوم: هر کسی غیر از ملت خودش رو دوست خودش بدونه باید تو مشاعرش شک کرد. هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره و البته همه از آب گل آلود ماهی میگیرن!
    چین اگه گاهی خوشو دوست ایران نشون میده از چش و ابروی ما که خوشش نیومده، اومده؟ منافعش اینو اقتضا می کنه. نفت بی زبون ما رو داره میبره و ما هم تولیدات آشغالش رو حلوا حلوا می کنیم. با یدم برای حفظ این معامله دوسر منفعت گاهی یه پشتک معلق برای ما بزنه و یه قِر و غمزه برای آمریکا بیاد دیگه! مگه نه؟
    روسیه که بسیار خبیث تر از این حرفاست و اینو قرن هاست داره به ما ثابت می کنه! دقیقاً معادل نصف ایران امروز رو از ما جدا کردن هنوز هم چشم به آب های گرم خلیج همشه فارس دارن، دریای “کاسپین” که دیگه پرید!
    ما فقط برای در امان موندن از دست یه قلدر پشت یه قلدر دیگه سنگر گرفتیم. غافل از اینکه یه قلدر همشیه قلدره و با قلدرهای دیگه راحت تر کنار میاد تا دیگران. و جایی که لازم باشه قلدری خودش رو به ایران ثابت کرده و باز هم میکنه.
    چهارم: “نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی” نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد.

  13. منتظر(حرف حساب) می‌گوید:

    جالب بود
    ولی ای کاش، ای کاش…..
    هیچی بی خیال

  14. سلاله 9 دی می‌گوید:

    حضرت آقا در دیدار شهریور ماه امسال با کارآفرینان بخش های مختلف کارآفرینی را نوعی عبادت و ارزش آفرینی خواندند و افزودند: ایران بزرگ امروز بیش از هر زمان دیگر به کار و کارآفرینی نیاز دارد تا همچون عقابی تیز پرواز، در فضای پیشرفت و آبادانی و افتخار اوج گیرد
    حضرت آیت الله خامنه ای، هدف نهایی سلطه گران از تحریم ایران را بازگشت سلطه اهریمنی قبل از انقلاب دانستند و خاطرنشان کردند: دشمنان ملت تلاش می کنند مردم را با فشارهای اقتصادی به ستوه بیاورند تا مردم این فشارها را ناشی از عملکرد دولت بدانند و رابطه دولت و ملت قطع شود اما آنها، همچون ۳۰ سال گذشته این ملت را نشناخته اند و در محاسباتشان، کاملا اشتباه کرده اند
    رهبر انقلاب اسلامی، به موازات موظف دانستن دولت به «مدیریت منابع مالی و بهبود فضای کسب و کار»، کارآفرینان را نیز به تلاش مستمر و همه جانبه برای مرغوبیت بخش و افزایش کیفیت کالاهای ساخت داخل فراخواندند و افزودند: مردم می دانند که مصرف هر کالای خارجی یعنی بیکاری یک کارگر ایرانی، اما کارآفرینان هم بدانند که رغبت مردم به مصرف کالاهای داخلی با شعار تحقق نمی یابد بلکه نیازمند افزایش کیفیت این کالاهاست. حضرت آیت الله خامنه ای همچنین بار دیگر واردات بی رویه و بی منطق را «ضرر و خطری بزرگ» خواندند و افزودند: مسئولان ذیربط باید با توجه به اهداف و نیازهای واقعی کشور، واردات را مدیریت کنند

  15. تازه وارد می‌گوید:

    سلام.
    نکته و دقت جالبی بود. اما یادمان نرود که امام ما فرمود : مرگ بر روسیه میگویند تا مرگ بر آمریکا منسی بشود.
    باید بگویم که اینکه چین و روسیه به منافع خودشان فکر میکنند و در وقت لزوم به ما پشت میکنند خیلی فرق دارد با اینکه آمریکا حتی در مواقعی که منافع ملی اش هم اقتضا نمیکند برای ضرر رساندن به ما تلاش میکند. یعنی با ضرر زدن به خودش سعی میکند که به ما ضرر بزند. این همان شیطان بزرگ بودن است وگرنه روسیه هم مثل آمریکا در ۸ سال جنگ تحمیلی به همان واضحی به صدام ملعون کمک کرد. نمیدانم خوب حرفم را رساندم یا نه ولی خلاصه اس اینکه میان دشمنی آمریکا با عمل به مقتضای چین و روسیه زمین تا ۷ طبقه زیرزمین فرق است!!!!
    یا علی داداش حسین

  16. نازنین عبدلی می‌گوید:

    مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شیطان بزرگ نه یک کشور یا یک ملت و الا این که معلومه روسیه از ایران اسلامی قدرتمند و هسته ای وحشت بیشتری داره تا از ناتو و سپر دفاع ضد موشکی الان منافعش چیز دیگریه یا چین رشد اقتصادیش ارجحیت داره بر منافع ملی ما این طبیعیه
    شعارای جنبش سبزم مثل بقیه حرکاتشون عوام فریبانه و دیکته شده بود
    پیروزی هر کشوری در استقلال خلاصه میشه چه مالی چه علمی انشالله برای ایران دیر نباشه استقلال تو همه زمینه ها دیگه اون موقع به این ضرب المثلها هم احتیاجی نیست

  17. فرص الخیر می‌گوید:

    سلام
    تا حالا اینطور به مسئله نگاه نکرده بودم
    =======
    تولد بابا اکبر مبارک
    البته فکر میکنم تبریک اصلی را باید دهم اردیبهشت به ایشان گفت

  18. ستاره خرازی می‌گوید:

    (۱۳)
    سقز، بانه، بوکان و مریوان. گردان ضربت به فرماندهی حاج حسین هر روز گرفتار درگیری در یکی از شهرهای کردستان بود. حالا بچه ها، عملیاتی ِ عملیاتی شده بودند و آنها که تازه به کردستان می آمدند باور نمی کردند که این فرمانده ی تمام عیارکه پشت تیربار ایستاده همان حسین خرازی ساده و سربه زیر کمیته ی دفاع شهری اصفهان است. با این حال هنوز کار و گرفتاری آنقدر در کردستان زیاد بود که کسی فرصت مرخصی رفتن هم نداشت در چنین شرایطی صدام هم حمله را از تمام نوار مرزی غرب کشور آغاز کرد و چیزی نگذشت که خوزستان در نبردبا بعثی عراق، صحنه ی اصلی جنگ گردید. یک هفته، دو هفته گذشت و پس از آن زمزمه ها شروع شد : ” ما می خواهیم به خوزستان برویم، خرمشهر در حال سقوط است.”و هزاران حرف از این دست.
    و خلاصه مسئولین هر چه تلاش کردند فایده ای نداشت و در اوایل آبان ماه گردان ضربت که نیروهایش به شصت نفر نمی رسید با فرماندهی حسین به خوزستان رسید.
    شهید حاج حسین خرازی
    فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع)

  19. ستاره خرازی می‌گوید:

    همین شلوارو می خوام چنده ؟ هیجده تومن
    هیج ده تومن؟ این مال کجاست؟
    چین، ما اصلا همه جنسامون چینیه
    چینی چینی یعنی با این شلواره بخورم زمین می شکنه نه؟ فکرشو بکن
    اگه نشکنه هم فرتی پاره میشه مثل کیسه فریزری می مونه معلوم نیست این هیجده تومن پول چی هست
    اصلا از جنس چینی خیر ندیدم یادمه تازه کفشاش اومده بود تو بازار، خریدم.
    شاید دو سه ماه هم نگذشته بود اومدم میدون فردوسی دنبال آدرس دفترروزنامه کیهان می گشتم برم قبض بانکو که برای اشتراک داده بودم بشون بدم
    چه بارونی میومد اون روز
    پلیسه تو میدون آدرس رو بلد نبود اشتباهی خیابون روبرویی رو تا تهش رفتم بعد که بالاخره پیدا کردم داشتم برمی گشتم، تو میدون فردوسی دیدم کفش نو ِنو از وسط ترک خورده اصلا کف کفشو دیدم کپ کردم کفش شده بود قایق سوراخ، خدا قسمت هیچ بنی بشری نکنه
    اینم جنس چینی ( این بود انشای من با عنوان چینی بهتر است یا خارجی )
    اسم چین رو دیدم داغ دلم تازه شد اصلا موضوع اصلی یادم رفت

  20. یه ستاره از قم می‌گوید:

    سلام حسین جان

    ما یه سری بچه های قم یه سررسید شهدایی زدیم با پول خودمون
    ………………………

  21. فگار می‌گوید:

    سلام برادر با مطلب زیر به روزم
    آقای اصولگرا! شما مطابق این اصول و شاخصه ها باید پایبند به اسلام و انقلاب باشید!
    http://fegar.blogfa.com/post-5.aspx

  22. سربازی بی نام می‌گوید:

    آقا در جایی می فرمایند عمار وقتی می خواست روشنگری کند در جنگ صفین می گفت ببینید چه کسانی در زیر این پرچم دارند شمشیر می زنند همان هایی که در زمان پیامبر (ص) در زیر پرچم دشمنان پیامبر (ص) شمشیر می زدند.
    حالا شما ببینید چه کسانی دارند سنگ این فقنه را بسینه می زنندو از این آشوب ها حمایت می کنند همان هایی که بار ها در فیلم ها و در تاریخ خوانده ایم که قصد استعمار ایران داشته اند همان هایی که به ایران حمله کردند تا ایران را نابود کنند همان هایی که می خواستند حق توحش بگیرند و مصونیت تا ایرانیان را مانند حیوان خطاب کنند همین انگلیس و آمریکا که حالا دارند با دستکش مخملی دست بر روی سر ایرانیان فراری می کشند تا بچه های شهید در داخل فریب بخورند اما -جدا این جا دارد آدم بگوید- زرشک . . .
    آقا حسین ممنون از مطلبتون خدا قوت
    وبلاگ من:
    آخرین یادگاری!!!
    تنها یادگاری برادرش بود ! داشت شرمنده برادر می شد !… راه دیگه ای نداشت ،اما نوبت اون شده بود !… دلکندن برای هر دوتاشون خیلی سخت بود . . .
    ادامه در وبلاگ
    http://www.afsare-binam.blogfa.com

  23. مهره اضافه می‌گوید:

    قطغه قطعه مهره
    عشق ، یحیی را میان طشت زر
    پیش عفریت لعینی برد سر
    جای یوسف کرد قعر چاه را
    برد در آتش خلیل الله را
    در بلا افکند صد ایوب را
    کرد از یوسف جدا یعقوب را
    جا به یونس داد در ظلمات غم
    همچو بر جرجیس در چاه ظلم
    عشق از این بسیار کرده است و کند
    عاشقان بر دار کرده است و کند
    لیک اگر عشق این و اینش ابتلاست
    عاشقی کار حسین کربلاست
    اندرین صحرا جز او دیار نیست
    صعوه را بر قاف عنقا، بار نیست
    جز حسین این ره به سر نابرده کس
    عشق اگر این است ، عاشق اوست بس
    میرزا محمد تقی حجت الاسلام
    .
    .
    التماس دعا

  24. ستاره خرازی می‌گوید:

    (۱۴)
    آنچه خداوند از رحمت و نعمت برای بندگانش نوشته است به آنها خواهد رسید. سوسنگرد، هویزه، دب حردان، همه ی اینها می توانستند آغاز راهی جدید باشند اما در پرونده حاج حسین نوشته شده بود ” دار خوین”. آقا رحیم هم که چند روز قبل به خوزستان رسیده بود به آنها پیوست و ساعتی بعد از ” گلف” که مرکز اعزام نیروها در جبهه ی جنوب بود راهی دارخوین شدند. شاید اگر
    چشم بصیرتی بود می دید که انوار رحمت الهی از عرش خدا به آن خوبان و بندگان مخلص تابیدن گرفته است. آن روزها دشمن از کارون عبور و آبادان را محاصره کرده بود. بعداز ظهر همان روز آقا رحیم نیروهای تازه از راه رسیده را که خیلی هم ادعا داشتند برداشت و به سمت نیروهای زرهی عراق که تا جبهه ی سلمانیه پیشروی کرده بودند حرکت کرد و خدا خواست که اولین
    تجربه ی جنگ ِ رو در رو با متجاوز به خیر و خوشی تمام شود.
    (۱۵)
    همان هفتاد هشتاد نفری که در اختیار آقا رحیم بود ستون می شوند و از دو سمت جاده ی آسفالت به نیروهای لشکر ۳ زرهی عراق نزدیک شده و دقایقی نمی گذرد که با تانکهای دشمن درگیر می شوند. در منابع آمده است که آقا رحیم فریاد می زند:
    ” بچه ها نگذارید عراقی ها فرار کنند، نگذارید عراقی ها فرار کنند ” و حسین هم که فرمانده مستقیم نیروها بود الله اکبرگویان حماسه سرایی می کند. در کردستان نیروها باید در به در دنبال ضد انقلاب می گشتند اما در دشت خوزستان می توانستند صد تا صد تا تانک ببینند و با دشمن در گیر شوند.
    آرپی جی ها شلیک می شوند و پس از یک ساعت نبرد سنگین دشمن شکست می خورد و تا منطقه مارد عقب نشینی می کند.
    پس از آن پیشروی شروع می شود تا نیروها به کانال آب خشکی می رسند و در آن مستقر می شوند و این خط دفاعی به ” خط شیر ” معروف می شود. با تشکیل خط دفاعی و بسیار مهم ” شیر” حاج حسین به فرماندهی آن انتخاب و این اولین مسئولیت قهرمان ما در دوران دفاع مقدس است.
    شهید حاج حسین خرازی
    فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع)

  25. علی می‌گوید:

    بسیار روان و قابل فهم بود.

  26. ☽ حضرت ماه می‌گوید:

    سلام
    به گرمی پول خودمان

  27. فگار می‌گوید:

    سلام بر همگی
    با مطلبی تحت عنوان “رابطه بد حجابی و شهدا” در خدمت شما هستم.

  28. علی می‌گوید:

    سلام.
    باعرض پوزش، میخواهم خدمت استادم حاج حسین آقا درس پس بدهم.
    آقای هاشمی بعد از رحلت امام ره، چند کلمه ای را که در نظر امام بسیار مهم بودندرا به طریقی تغییراتی دادند آنهم با حساب و کتاب مانند کلمه مستضعف و کوخ نشینان به قشر آسیب پذیر …
    آقای هاشمی همچنین در یک سخنرانی بعد از رحلت امام ره عرض کرد که ما یک امام داشتیم و
    کلمه امام برازنده شخص امام ره بودووو این حرکتشان هم زیرکانه بود…
    راستی شنیدی که حضرت موسی به خداوند عرض کرد که اگر تو موسی میشدی برای خدا چه کار میکردی، خدا فرمود: خدمت به خلق…مطلب دختر های گل فروش بهشت زهرا ومعطلی مردم برای اتوبوس شرکت واحد خیلی حال داد خیلی زیاد استاد. ممنون که به خلق خدا بصیرت میدی.

  29. صبا می‌گوید:

    یکی از بستگانم اصلا جنس خارجی نمی خرد چه آنموقع که جوان بود چه حالا که فرزندی دبیرستانی دارد. واقعا این شعار را که”باید با خرید کالاهای داخلی از تولیدکنندگان حمایت و به پیشرفت کشور کمک کرد” به میدان عمل در زندگی آورده.
    البته خودمانیم کالاهای ایرانی جنس خوب اصلا ارزان نیستند.

  30. احمد می‌گوید:

    سلام داداش!
    یه چیز مشت میگم! اِاِاِ ببخشید!
    برادر گرامی!
    نکته ای به ذهن اینجانب خطور کرد!!!
    خاطره ای هست از امام خمینی (ره). مطلبت را خواندم یادم آمد!
    می گویند که به گوش امام رسید که در قضیه نمی دانم چه به گوش سفیر ایران در شوروی سیلی زده اند!
    و امام هم سفیر شوروی را الساعه احضار کرد! گفت بیاوریدش!
    وقتی آمد نشست، امام به یکی از پاسدارها که اتفاقا هیکلی هم بود گفت که بنوازد!
    و او هم محکم نواخت!
    چه کیفی داد! بغض فرو خورده ملت ما بود این سیلی تاریخی!
    ان شاءالله تو گوش بعضی ها هم بزنیم!

  31. لجمن می‌گوید:

    جانبازی که از خدا اجرش را می خواست : http://lajman.blogsky.com/1389/11/03/post-38/

  32. ستاره خرازی می‌گوید:

    (۱۶)
    ده ماه بود ازش خبری نداشتیم. مادرش می گفت ” خرازی! پاشو برو ببین چی شد این بچه؟ زنده س؟ مرده س؟
    می گفتم ” کجا برم دنبالش آخه؟ کار و زندگی دارم خانوم. جبهه که یه وجب دو وجب نیس. از کجا پیداش کنم؟
    ***
    رفته بودم نماز جمعه. حاج آقا آخر خطبه ها گفت حسین خرازی را دعا کنید.
    آمدم خونه. به مادرش گفتم. گفت ” حسین ما رو می گفت؟ ”
    گفتم ” چی شده که امام جمعه هم می شناسدش؟ ”
    نمی دونستیم فرمان ده لشکر اصفهان است

  33. علی سواری می‌گوید:

    سلام دوست عزیز
    به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی فونت کربلا توسط بنده طراحی شد. در صورت علاقه برای دانلود به وبلاگمان سر بزنید.

  34. م.طاهری می‌گوید:

    در تمام عمرشان یک کار مفید انجام داده باشند همین بود
    ما که همیشه آمریکا و انگلیس و اسرائیل رو می نوازیم. این ها هم بالاخره به یک دردی خوردند و چین و روسیه رو مخاطب قرار دادند. سگ زرد برادر شغاله!
    نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی!

  35. فاران(نه وبلاگ فاران) می‌گوید:

    از وقتی امام خامنه ای فرمودند خرید هر جنس خارجی به معنی بیکاری یک کارگر ایرانیست من دیگه جنس غیر ایرانی نمیخرم یه بار یکی از دوستان که دلیلم را شنید برای کاهش عذاب وجدانش این ضرب المثل انگلیسیها را گفت .منم بهش گفتم اونا پول نداشتن اما ما پول داریم تا قرون اخر خرج مملکتمون میکنیم….

  36. فاران(نه وبلاگ فاران) می‌گوید:

    این حاشیه نویسی داره خیلی جالب میشه به نظر من عامل پیوند و اتحاد خرده فرهنگهاست

  37. ☽ حضرت ماه می‌گوید:

    سلام
    بچه های قطعه حتما یه سر به ما بزنید که عکسای جالبی از عزاداری اربعین براتون گذاشتم
    http://hazratekhamenei.blogfa.com/

  38. امین می‌گوید:

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.