هیچ کس اندازه شهید به خدا بدهکار نیست

می توانم خیلی راحت ژست نقد بگیرم و از عملکرد مسئولین گرفته تا مردم در هفته دفاع مقدس انتقاد کنم. این بار اما بد نیست نیمه پر لیوان را ببینم. خیلی ها برای تجلیل از نام و یاد شهدا در طول هفته دفاع مقدس زحمت کشیدند. بچه های مخلص بسیج مساجد. پایگاه های بسیج. دانشگاه ها. مراکز دولتی. خیلی ها. کسانی بودند که با بودجه ای کم و پولی مختصر نمایشگاه زدند و به وسع خود، بخشی از گنج نهفته در دل جنگ را نشان دادند. قطعا بهتر از این هم می شد عمل کرد و هیچ شکی در این نیست اما این، نافی تشکر از دوستانی که آستین همت بالا زدند و کاری برای هفته دفاع مقدس کردند، نیست. دوستان! در اغلب کشورهای دنیا، معمولا انتهای جنگ را، یعنی روزی که جنگ شان به صلح ختم می شود، جشن می گیرند و مراسم بر پا می کنند ما اما سالروز شروع دفاع مقدس را نه از آن رو گرامی می داریم که جنگ طلبیم. جنگ ما مطالبه شهادت بود و خون ما به دین خدا بدهکار. ما در جنگ، بخشی از بدهی خون خود را به دین خدا پرداختیم و شهدا ما را در برابر خدا روسفید کردند با اهدای خون سرخ شان. احیا کردند دوباره ما را. در ۸ ماه دفاع مقدس هم ما بخشی از بدهکاری خون دل خود را به خدا پرداختیم. مگر نه این است که خون دل ما مدیون خداست؟ هنوز خدا خیلی از ما طلب دارد. خون بدهیم و خون دل بخوریم و جان هم ببازیم، باز بی حساب نمی شویم. هیچ کس اندازه شهید به خداوند بدهکار نیست. شهید از جان خویش می گذرد اما خدا، خون خود را، ثارالله را سیدالشهداء را بر بالین شهید حاضر می کند. یک جان ناقابل می دهی اما در عوض، جان جانان؛ حسین می آید و سر تو را روی سینه می گذارد و با خود می برد تا عرش اعلا. خدا خواسته است خون حسین، در رگ های شهید بجوشد. شهدا به خاطر این لطف تا ابد به خدا بدهکارند. جان چه باشد که نثار قدم دوست شود. این متاعی است که هر بی سر و پایی دارد. یک جان ناقابل می دهی و در عوض می گویی؛ سلام بر حسین! تازه جان می گیری، بعد از آنکه جان می دهی. بنازم آن دنیایی را که با “سلام بر حسین” آغاز می شود.  خدا فقط خودش می داند که چقدر خاطرخواه شهداست. ای شهید! ای آنکه اولین کلامت پس از شهادت، سلام بر حسین است، ما را نیز به بلای کربلا مبتلی کن. ای خوشا خورشید عمر تو که چه عاشقانه غروب کرد در افق خون سرخ ات. این غروب، زیباست اما طلوع حسین بر بالین تو از آنهم زیباتر است؛ سلام بر حسین.

این نوشته در صفحه اصلی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. چوب خدا می‌گوید:

    جان چه باشد که نثار قدم دوست شود
    چون متاعی است که هر بی سر و پایی دارد…
    سلام بر حسین

  2. سیداحمد می‌گوید:

    ای شهید! ای آنکه اولین کلامت پس از شهادت، سلام بر حسین است، ما را نیز به بلای کربلا مبتلی کن. ای خوشا خورشید عمر تو که چه عاشقانه غروب کرد در افق خون سرخ ات. این غروب، زیباست اما طلوع حسین بر بالین تو از آنهم زیباتر است؛ سلام بر حسین.

    احسنت.
    آفرین به این شعور.
    احسنت داداش جانم.

  3. خادم الشهدا می‌گوید:

    سلامی دوباره
    هیچ کس به اندازه شهدا به خدا بدهکار نیست!

    چه خوب جملات رو تفسیر میکنین.

    موفق باشین ایشالا

  4. سیداحمد می‌گوید:

    ۷۵ روز مانده به عاشورا

    لبیک یا حسین زهرا

  5. فرص الخیر می‌گوید:

    سلام
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک تحت لواء ولیک

  6. 2091 می‌گوید:

    آقای قدیانی،مثل اینکه این تاجر ورشکسته گفته که باید کاری کرد که بین اصول گرایان،البته از نوع طرفدار احمدی نژاد اختلاف بیفته تا خودشون به جون هم بیفتند و ما هم به مقاصدمون برسیم.بعدش مثل اینکه در یکی از مراسم های حاجی طوماری را تهیه کرده بودند تا حضار امضا کنند که ۵ بند داشته که ۳ تای اولی مربوط به دکتر و مشایی بوده و۲ تای آخری مربوط به سران فتنه.از این موضوع یک عده از بچه بسیجیها دلخورند که اولا چرا اول دکتر و بعدش سران فتنه،ثانیا چرا ۳ بند دکتر و ۲ بند سران فتنه.وآخر اینکه چرا آرزوی اینهارو داریم برآورده می کنیم واختلاف هامون رنگ جنگ وجدل به خودش گرفته وداریم پشت همو خالی می کنیم یعنی دقیقا چیزی که آقای راس فتنه گفته.می خواستم نظر شمارو در این مورد بدونم.

  7. مسعودساس می‌گوید:

    دوباره سلام
    ((بنازم آن دنیایی را که با “سلام بر حسین” آغاز می شود.))
    به به
    سلام بر حسین
    شادی روح امام(ره) و شهدا و سلامتی حضرت آقا صلوات

  8. مهدی موعود می‌گوید:

    خدایا شهادت را نصیبمان کن…

  9. اندیشه روشن2 می‌گوید:

    ای شهید! ای آنکه اولین کلامت پس از شهادت، سلام بر حسین است، ما را نیز به بلای کربلا مبتلی کن. ای خوشا خورشید عمر تو که چه عاشقانه غروب کرد در افق خون سرخ ات. این غروب، زیباست اما طلوع حسین بر بالین تو از آنهم زیباتر است؛ سلام بر حسین.

  10. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    سلام بر حسین*

  11. ابوالفضل می‌گوید:

    ماه کجا ، امام خامنه ای کجا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دیشب جمال رویت در ماه دیده بودم تو به ز ماه بودی من اشتباه کردم
    با این مطلب وبلاگم به روزه
    سر بزنید با تشکر
    یا علی

  12. زینبی می‌گوید:

    سلام خسته شدم
    یعنی میشه یه روز برسم به شهدا
    یه چی بگم هر چی بیشترعاشق شهدا باشی به زبون بیاریم وباعملی نشون بدیم
    عاشقترمون میکنن
    ومهمتر مشکلات دیگه در نظر نمیاد
    آدم بیهوده فکر ودلش مشغول نمیشه
    درگیری آدم با مشکلاتش کمتر میشه
    شما راست میگی این نوشته یه توفیق وبرکت ازسمت شهدا

  13. gomnam124 می‌گوید:

    سلاااااام به داداش حسین و اهالی قطعه .
    دلم خیلی گرقنه و جز اینجا و بین این همه ستاره باز نمیشود .

  14. ناشناس می‌گوید:

    سلام بر حسین

  15. سرباز جان بر کف می‌گوید:

    سلام داداش
    با این جملت خیلی حال کردم، شهید از جان خویش می گذرد اما خدا، خون خود را، ثارالله را سیدالشهداء را بر بالین شهید حاضر می کند. یک جان ناقابل می دهی اما در عوض، جان جانان؛ حسین می آید و سر تو را روی سینه می گذارد و با خود می برد تا عرش اعلا. خدا خواسته است خون حسین، در رگ های شهید بجوشد. شهدا به خاطر این لطف تا ابد به خدا بدهکارند. جان چه باشد که نثار قدم دوست شود،
    ان شاالله خدا بهت حسابی حال بده
    التماس دعا

  16. یکی از پروانه ها(گنه کاران) می‌گوید:

    سلام برحاجی حسین :فقط میگم یا حسین مظلوم (ع) قضاوت با خودتان واالی قطعه
    اقداماتی علیه بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) در جهان
    به گزارش شیعه آنلاین، می گویند: رزم آوران هوشمند، هنگامی که صدای زجمورۀ دشمن را می شنوند، در می یابند که “تیر” را به هدف زده، در طرح عملیاتی خود، موفق بوده اند.

    «مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع)» اول ماه محرم الحرام هر سال به طور همزمان مراسمی را در شهرها و کشورهای مختلف جهان برگزار می کند که با استقبال گسترده عاشقان ائمه مواجه می شود. در همین حال این مراسم جهانی در برخی کشورها با واکنش گروه های مختلف مواجه شده است.

    جای بسی خوشحالی است که اهالی این مجمع، به موازات گلخروش عواطف انسان های آزاده در سراسر جهان، از هر گروه و فرقه، این دست فریادهای حقیرانه و عجزآلود را، از اردوگاه دشمن می شنوند؛ ناله هایی از اصابت تیری کاری، بر شاهرگ حیاتی ایشان، حکایت می کند.

    بازنگری برخی از این واکنش های منفعلانه می تواند، گوشه ای از ظرفیت های اثرگذاری این نهضت بزرگ را به نمایش بگذارد و رهپویان این مسیر نورانی را، ثبات قدم بیشتری بخشد:

    انگلیس: برگزاری سلسله همایش های هفت گانه که منجر به صدور بیانیه ای شد، با عنوان: «عاشورائیان مانع احیا و بقای اندیشه های ما خواهند شد».

    انگلیس: برپایی تظاهرات در هایدپارک لندن با این شعار «مراسم شیرخوارگان، باعث جریحه دار شدن احساسات غرب خواهد شد».

    فرانسه: انتشار ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی و فرانسوی در جراید، وب سایت ها و دیگر رسانه ها علیه این همایش.

    آمریکا: دانشگاه کالیفرنیا: نشست های پیاپی و صدور بیانیه.

    آمریکا: شیطان پرست ها: برگزاری تجمعات مختلف و محکوم کردن همایش شیرخوارگان.

    رژیم اسرائیل: واکنش منفی ده ها وب سایت، به زبان های عبری، انگلیسی، عربی و غیره و همچنین روزنامه های گاردین، هاآرتص.

    هلند: دانشگاه لایدن: تأسیس کرسی علی اصغر شناسی (به منظور مبارزه با گسترش فرهنگ عاشورایی).

    هلند: موضوع گیری دادگاه بین المللی (از جمله دادگاه لاهه) و صدور بیانیه: «مراسم شیرخوارگان، رنجش عواطف جامعۀ اروپایی را به دنبال دارد».

    عربستان سعودی: برگزاری کنفرانس «تحریف تاریخ عاشورا» توسط دانشگاه محمدبن سعود صدور بیانیه: «ایاکم وعالمیة علی الاصغر» (بترسید از اینکه علی اصغر، جهانی شود).

    ایتالیا: واکنش سریع و عجولانۀ کلیسای رم.

  17. عزیز می‌گوید:

    اللهم الرزقنا شفاعه الحسین یوم الورود.
    داداش حسین در مورد هر موردی که مطلب می نویسی آخرش نوشته های شما مثل یاد امام و شهدا ، مارو میبره کربلا. خدا شهادت را قسمت همه ما کنه. انشاء الله

  18. فطرس ملک می‌گوید:

    ای شهید! ای آنکه اولین کلامت پس از شهادت، سلام بر حسین است، ما را نیز به بلای کربلا مبتلی کن. ای خوشا خورشید عمر تو که چه عاشقانه غروب کرد در افق خون سرخ ات. این غروب، زیباست اما طلوع حسین بر بالین تو از آنهم زیباتر است؛ سلام بر حسین.
    .
    وااااای عالی بود
    مرحبا
    طیب الله انفسکم

  19. اخراجی ها 3 می‌گوید:

    با سلام
    الهی
    ردای سرخ شهادت بر قامت خالصان پوشاندی ، شراب طهور شهادت را به عاشقان نوشاندی ، تا با سوختن خود ، جامعه را بسازند و با رفتن خود ، جمعی را به میدان آورند و با مرگ خویش جامعه را حیات بخشند .
    التماس دعا …

  20. م.طاهری می‌گوید:

    من سر نمی نهم مگر اندر قدوم یار/ من جان نمی دهم مگر اندر هوای دوست

  21. یک بنده خدا می‌گوید:

    هیچ کس اندازه شهید به خدا بدهکار نیست
    سلام بر حسین!
    سلام بر سرخی طلوع!
    سلام بر قامت رعنای خوشبختی!
    خدایا به حسینت قسم ما را به کربلای حسین مبتلا کن.
    اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم.

  22. محمد می‌گوید:

    سلام حاج حسین آقا! چرا می نویسی ۸ ماه دفاع مقدس به جای ۸ سال دفاع مقدس!
    التماس دعا یا علی

  23. یاس می‌گوید:

    سلام!داداش حسین
    بسیجی خسته نباشی وتشکر فراوانم از را همتت را با یک آرزو به پایان می برم . الهی دررکاب حضرت ماه ستاره ای جاودانی شوی وعند ربهم یرزقون! ازطرف یکی از عاشقان ماه یاحق..
    “ازعلی تا به علی فاصله تا آینه است ”
    “این علی از نجف و‌آن علی از خامنه است”
    “بر خامنه ای رهبر خوبان صلوات”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.